Az USA legnagyobb fapados légitársasága a május 28. után vásárolt repülőjegyekhez már nem biztosítja a két darab feladott poggyász lehetőségét, ezt eddig a legfőbb olyan előnyeként kommunikálta, amely miatt az utasok a járatait választották.
Az új szabályok értelmében a feladott poggyászért külön kell majd fizetni.
Ez alól csak a légitársaság hűségprogramjának legmagasabb státuszú tagjai a kivételek, illetve azok, akik a prémium viteldíjat választják, ők továbbra is két feladott poggyászt vihetnek magukkal külön díj nélkül. Az alacsonyabb hűségstátuszú, úgynevezett A-Listás utasok egy bőröndöt adhatnak fel térítésmentesen.
A Southwest az USA légitársaságai közül utolsóként szünteti meg a térítésmentesen feladható poggyászok lehetőségét, eddig azt kommunikálták, hogy ez az első számú ok, amiért az utasok a járataikat választották.
A légitársaság korábbi elemzésében még azt mutatta ki, hogy a csomagdíj ugyan 1,5 milliárd dollár többletbevételt hozhatna, de az emiatt elszenvedett piacivesztés 1,8 milliárd dollár kiesést jelentene évente, illetve negatív hatással lehet az eddigi márkaimázsra, amely szerint a „vásárló az első”.

A konkurens légitársaságok reakciói szerint a lépésre lehetőségként tekintenek, hogy utasokat csábítsanak el a több mint 800 gépes flottával rendelkező légicégtől.
A Southwest a világjárvány kivételével 1973 óta nem jelentett éves szinten veszteséget, az utóbbi időszakban azonban visszaesett a nyereség az erős konkurencia, valamint a Boeing-gépek átadásainak késései miatt.
A légitársaság tavaly nyáron mintegy fél évszázad után szüntette meg a szabad ülésválasztás lehetőségét, hogy a nagyobb lábterű székekért külön díjat számíthasson fel.
A Southwest több mint 50 éves történetében először kényszerült tömeges leépítésre, a vállalat februárban 1750 munkahely megszűnését jelentette be, amely a teljes állomány 15 százalékát teszi ki.