A BA tapasztalatlan és arrogáns menedzserei nem képesek a munkahelyi béke helyreállítására

Levélben kérik a német Hochtief csoport – a BA Zrt tulajdonosa – igazgatótanácsának elnökét a szakszervezetek, hogy utasítsa a magyarországi menedzsmentet az európai munkajogi standardok követésére, valódi párbeszédre. Már a Közlekedési Szakszervezetek Európai Szövetsége is szót emelt a vállalat felelőtlensége ellen.

Az érdekképviseletek azért fordultak levélben Dr. Herbert Lütkestratkötterhez, mert a magyar vállalat vezetőségének láthatóan semmilyen koncepciója sincs a sztrájk, és az ehhez vezető feszültségek kezelésére. Tárgyalások helyett ultimátumokat adnak, durván sértegetik, pocskondiázzák a szakszervezeteket, és folyamatosan félretájékoztatják a közvéleményt.

A menedzsment eddigi kijelentései
A tények

A BA-nál nincsenek leépítések, 90 fővel bővült a létszám.
Az elmúlt hónapokban 122 embert küldtek el, valós indok és leépítési terv nélkül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Minden átszervezési lépésről előzetesen egyeztettünk a szakszervezetekkel.
Az átalakításokat ultimátumként jelentik be. Az Útiterv című dokumentum, amire hivatkoznak, két semmitmondó oldal, általánosságokkal, de szám-adatok nélkül.

A munkavállalók nem engedték át a tűzoltókat és a mentőket az ellenőrzési pontokon.
A munkavállalók nem is lehettek az említett helyszínen, mivel a munkaadó mintegy öt km-re elszállította őket, annak ellenére, hogy kértük, maradhassanak készenlétben a munkahelyükön.

A szakszervezetek a takarítás kiszervezése ellen sztrájkolnak.
A szakszervezetek konkrét 12 pontos követelést fogalmaztak meg, amelyről már többször, hivatalos úton értesítették a BA-t.

Az utas-biztonsági ellenőrök átlagbére 270.000.-
A valóság: 120-130.000 Ft. Öt-hat év munkaviszony után, ha éjszakai munkát is vállalnak.

A repülőtér szabályosan működik a sztrájk alatt is, biztosítjuk a szükséges szakképzett munkaerőt.
Irodai alkalmazottak is dolgoznak az utas- biztonsági-ellenőrök helyett. Szakvizsgájuk sincs, és sugárvédelmi oktatásban sem vettek részt, így vizsgával sem rendelkeznek.

Nem zaklatják, nem fenyegetik az embereket.
Az őrségparancsnok szabadságról rendel be munkavállalókat, a lakásukon hívja fel őket, és fenyegető hangnemben megkérdezi őket sztrájkolnak-e. Berendelte őket állomány-gyűlésre.

A vállalat által tanúsított viselkedés nemzetközi botránnyal fenyeget. Közleményben ítélte el a BA Zrt felelőtlenségét az ETF, a Közlekedési Szakszervezetek Európai Szövetsége is. Mint írják: „megdöbbenéssel hallottuk, hogy a Budapest Airport vezetése milyen felelőtlenül áll a kialakult helyzethez, szinte szóba sem áll az érintett szakszervezetekkel és a sztrájk miatt bekövetkezett késésekkel illetve törlésekkel kapcsolatban – még az utasok felé is – az érintett légitársaságokra hárítja a felelősséget.” Háttérbeszélgetéseken kiderült, hogy az ETF aggodalmát osztja számos Ferihegyet használó légitársaság, és földi kiszolgáló cég vezetője is.

Látható, hogy a Magyarországra delegált, javarészt fiatal és tapasztalatlan, a munkaügyi egyeztetésekben járatlan vezetőség elhibázott reakciói nyomán a megegyezés esélye napról napra távolabb kerül, sőt, a repülőtér hazai és nemzetközi hírneve is veszélyben forog. A szakszervezetek meggyőződése, hogy csak az őszinte, feltételek nélküli párbeszéd hozhat megnyugvást a repülőtérre, és szolgálhatja Budapest-Ferihegyen a színvonal emelkedését, az üzemeltető vállalat sikerét. Ez pedig mindkét oldal közös érdeke.

A Légiközlekedés Egyesült Szakszervezet és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete közleménye – 2008. december 11.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!