Előrehaladott tárgyalásokat folytat az Air France-KLM a Wizz Air felvásárlásáról – jelent meg az egyik holland online újság, a légiközlekedési hírekkel foglalkozó Luchtvaartnieuws oldalán, akik párizsi forrásokra hivatkoznak – írja a portfolio.hu.
A holland légiközlekedési szaklap értesülései szerint az Air France számára, a Wizz Air jó terjeszkedési lehetőséget jelentene a fapados-piacon, első sorban a pont-pont járatok terén.
A Wizz Air az MTI megkeresésére először azt közölte, hogy nem kommentálnak pletykákat és találgatásokat, majd szerda délután a Napi Gazdaságnak már cáfolta Váradi József a felvásárlás hírét. „A sikerességük miatt időről időre kapnak kéretlen megkereséseket, de jelenleg nem zajlanak tárgyalások a magyar gyökerű diszkont légitársaság értékesítéséről” – közölte a lappal Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
A Wizz Air az AIRportal.hu-hoz szerdán 17:30-kor eljuttatott közleményében cáfolja a holland szaklap értesüléseit:
A Wizz Airt a mai napon számos média kereste meg egy holland hírportálon megjelent spekuláció kapcsán. Hogy elejét vegyük a további találgatásoknak, szeretnénk tisztázni az álláspontunkat:
„Sikereinek köszönhetően a Wizz Airhez időről időre számtalan megkeresés érkezik a légitársaság iránt érdeklődő, lehetséges befektetőktől. A Wizz Air pillanatnyilag nem folytat ilyen témájú tárgyalásokat.”
– Daniel de Carvalho, a Wizz Air szóvivője
Nem idegen a low-cost business az Air France – KLM csoportnak
A francia-holland légitársaságnak már most is van diszkont légitársasága, a Transavia, amely a cégcsoporton belül, de független légitársaságként működik.
A Wizz Air esetleges felvásárlása jó terjeszkedési lehetőséget jelentene, hiszen míg a Transavia fő piacát Hollandia és Franciaország jelenti, addig a Wizz Airrel Közép-Kelet-Európa felé nyithatna, ahol a Wizz a legnagyobb diszkont légitársaságnak számít.
A Transavia túl kicsi ahhoz, hogy felvegye a versenyt a nagyokkal, például a Ryanairrel, vagy az easyJettel, amelyek több száz repülőgépes flottát működtetnek. Ezzel szemben a Transavia mindössze 30 gépes flottával büszkélkedhet – emlékeztet a holland online újság, a Luchtvaartnieuws.
A légiközlekedési hírekkel foglalkozó lapnak a Transavia vezetője, Mattijs ten Brink nem cáfolta, de nem is erősítette meg a híreszteléseket. Az Air France vezére korábban jelezte, hogy vizsgálják a lehetőségeket Európában az úgynevezett „point-to-point” piacon (vagyis amikor egy légitársaság két város között teremt közvetlen összeköttetést, nem pedig hálózatosan működik), de nem közölte, hogy lenne konkrét célpont.
Amint arról korábban az AIRportal.hu is beszámolt a Wizz Air az elmúlt hónapokban a magyar és az ukrán céget tulajdonló Wizz Air Holdings plc. bevezetését (IPO) tervezte a londoni tőzsdén. Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója a részvény kibocsátási szándékot nem a napi pénzügyi szükségletekkel indokolta. A vezér júniusi nyilatkozata szerint a cég külső finanszírozására nincs szükség, a tőzsdén szerzett pénzt eszközfinanszírozásra, új piacok megnyitására használhatták volna, a credit rating, az adósbesorolás javulása miatt pedig kedvezőbb finanszírozási feltételeket érhettek volna el.
A korábban bejelentett tervekkel ellentétben a Wizz Air az utolsó pillanatban visszalépett és egyelőre nem vezeti be részvényeit a Londoni Értéktőzsdén (LSE). Ezt a közép-európai diszkont légitársaság az LSE honlapján jelentette be június közepén.
Frissítve: 2014. július 9. 17:33