Kétszámjegyű bővülést lát azon városok forgalmában a Travelport, ahol valamilyen e-sport rendezvényt tartanak, de állításuk szerint az utazásszervezők nem ismerték még fel a bennük rejlő potenciált.
Lapunkhoz eljuttatott közleményében Rob Brown, a Travelport alelnöke azt írta, több tízezres tömegeket mozdít meg egy-egy e-sport esemény. A legnagyobb sportcsarnokokat is képesek megtölteni, legyen szó akár stratégiai, akár szimulátoros versenyről, és a résztvevők hajlandók 40-80 eurót kis kifizetni csak a belépőre, hogy élőben nézhessék meg kedvenc játékosukat.
A jelenségre már nagyjából minden iparág felfigyelt és reagált, kivéve a turizmust – vélte Rob Brown, aki érthetetlennek nevezte, hogy a világ egyik leggyorsabban fejlődő szórakoztató iparágára miért nem figyeltek még fel az utaztatók.
A Travelport saját felmérése azt mutatta, hogy a 2018-as League of Legends világbajnokság idején 20 százalékkal ugrott meg a Szöulba és Puszanba utazók száma, Vancourverbe pedig, a DOTA 2 bajnokság idején 40 százalékos forgalomnövekedést mértek.
A közösség folyamatosan bővül, a PwC kutatása szerint éves szinten 18-19 százalékkal emelkedik az e-sportban valamilyen formában résztvevők köre, 2023-ra az iparág csak az Egyesült Államokban 30 milliárd dollár bevételt termelhet.
Rob Brown szerint sok utazásszervező vélhetően azért nem fókuszál az e-sport rajongókra, mert felmérések szerint nem különösebben fogékonyak a marketingeszközökre, és karosszékben, otthon ülőknek gondolják őket. Emellett nagyon heterogén a csoport, sokan csak egyetlen játékban érdekeltek, illetve vannak, akik csak nézők, és nem játékosok.
Mindez a Travelport szempontjából azért kritikus, mert személyre szabott ajánlatokkal akarják a milliós rajongótábort megcélozni, de fogyasztási szokásaik alapján nagyon nehéz felmérni őket. Ugyanakkor megérné, mert egyelőre minimális versenyhelyzet alakult ki az ő utaztatásukra.