A Wizz Air tíz évvel meghosszabbította szerződését a Lufthansa Technik Aviatar platformjának használatára, amely innovatív, digitális flottafelügyeleti rendszert biztosít Európa egyik leggyorsabban fejlődő légitársasága számára.

Forrás: Wizz Air

A szolgáltatás 2017-es indításakor a Wizz Air volt az első, nem a Lufthansa-csoporthoz tartozó légitársaság, amely csatlakozott.

A partnerség előnye, hogy az Aviatarral a prediktív és megelőző karbantartás területén tovább növelheti hatékonyságát a Wizz Air, a rendszer közvetlen összeköttetésben áll a budapesti karbantartás-irányítási központtal.

Ezen felül a légitársaság további előnyökhöz juthat a Lufthansa Technik és az Aviataron elérhető más szolgáltatók innovatív ajánlatai révén.

A Wizz Air karbantartásért felelős vezetője, Christian Ambiehl kifejtette, hogy az ajánlatok gondos tanulmányozása után választották ezt a szolgáltatást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég mellett szólt, hogy nyitott, moduláris felépítésű rendszert biztosít, emellett pedig a hosszú távú partner Lufthansa Technik is meghozta azt a stratégiai döntést, hogy engedi a légitársaság számára a platformon keresztül a hozzáférést, akár a versenytársai ajánlataihoz is.

Mindez egyedülálló lehetőséget biztosít a Wizz Air számára, mivel az új piacokhoz való hozzáférés az elmúlt 14 évben is a légitársaság sikerének kulcsa volt, és a digitális korszakváltás független platformot igényel, amelyen elérhetők az egyre növekvő hálózaton belüli karbantartó és műszaki üzemeltetési partnerek.

Az Aviatar lehetővé teszi továbbá, hogy a flotta üzemeltetési adatait is új, digitális megoldással dolgozzák fel, amely elérhetővé teszi azt a célkitűzést, hogy a flotta mérete gyorsabban növekedjen, mint a Műszaki Üzemeltetési Csoport.

A Lufhansa Technik illetékes részlegének vezetője, Christian Langer elmondta, hogy büszke partnerei a Wizz Airnek, és számukra már bizonyították, hogy képesek olyan megoldásokat fejleszteni, amelyek megfelelnek az üzemeltető igényeinek.

Az Aviataron kínált korszerű termékeik gyártóktól független karbantartási megoldásokat kínálnak a digitális világban. Emellett az egyre bővülő légitársasági partnerekkel együtt további költségcsökkentő megoldásokat fognak kidolgozni a platformon.

A Lufthansa Technik által fejlesztett szolgáltatás független a saját, illetve más karbantartó cégekkel kötött szerződésektől. A Flightglobal információi szerint a Lufthansa Technik a későbbiekben szeretné különálló cégbe kiszervezni a platformot, amelyben akár más karbantartási szervezetek is részesedést vásárolhatnának.

A rendszer a légiközlekedési piacon központi hubként szolgál a digitális termékek és szolgáltatások területén, lehetővé teszi a légitársaságok és a karbantartási piac többi szereplője számára, hogy egy nyílt és független platformon tudjanak együttműködni.

A különböző elemzések által olyan adatokhoz, ajánlásokhoz és értesítésekhez juthatnak a felhasználók, amelyek leegyszerűsítik a döntési folyamatot. A rendszer használatával optimalizálható a repülési idő, csökkenthetők a járulékos költségek, és biztonságosabb, megbízhatóbb flottát üzemeltethetnek a légitársaságok.