A Wizz Air ellen is eljárást indított a fővárosi kormányhivatal, a szerv szerint az utasbeszállítás gyakorlata figyelmen kívül hagyja az alapvető fogyasztóvédelmi szabályokat.
A Miniszterelnökség az MTI-hez eljuttatott közleményében tudatta, hogy Gulyás Gergely miniszter és Tuzson Bence közszolgálati államtitkár utasítására indította el a György István vezette fővárosi kormányhivatal a vizsgálatot és eljárást is indított a Wizz Airrel szemben.
Közleményében a Miniszterelnökség azt írta, a magyar hátterű légitársaság utasok tucatjainak nyaralását teszi tönkre, és különösen felháborítónak nevezték, ahogy a légicég hibájából előállt helyzetet kezeli és a tájékoztatás minimumát sem biztosítja az utasoknak.
Hangsúlyozták: a Wizz Air tisztességtelen az utasokkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, miközben semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait – olvasható a közleményben.
A kormányhivatal július 24-én a Ryanairrel szemben is fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított, akkor a Grand Canaria-i járatok poggyászkezelésével kapcsolatos hiányosságok miatt indított eljárást.
A Wizz Air a hírre reagálva azt közölte lapunkkal, hogy egyik beszállítójuknál történt meghibásodás miatt augusztus 2-án reggel az utasfelvétel jelentősen lelassult, emiatt több járat késve indult. A Wizz Air minden esetben a vonatkozó jogszabályoknak és a légitársaság saját szabályzatának megfelelően tájékoztatja az utasokat. Bár az eset a Wizz Airen kívül álló okokból történt, a légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaálljon a menetrend szerinti működés.