Még több tesztelés, vakcina és járat szükséges ahhoz, hogy 2022-re visszaálljon a régi rend a légiközlekedésben Váradi József szerint. A Wizz Air vezetője több versenytársa csődjét is elképzelhetőnek tartja a várható árverseny miatt, az osztrák fővárosban pedig nagy tervei vannak.
Az osztrák Der Standard című napilapnak adott interjút Váradi József Wizz-vezér, felvázolva a cég terveit. Mint mondta, amint Boris Johnson brit elnök enyhítést jelentett be májusra, megtöbbszöröződtek a repülőjegy-foglalások, látszik, hogy az emberek utazni akarnak.
Ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályok, több tesztelés és vakcina kell a Európában. A bécsi bázison jelenleg hét repülőgép van, ezekkel a 2019-es szint 10 százalékát repülik, amely jóval alacsonyabb, mint egyes kelet-európai országokban.
Leszögezte, hogy Ausztria stratégiai jelentőségű a Wizz Air hálózatában, Schwechaton a teljes forgalom 20 százalékát szeretnék adni a jövőben, amire jó esély van a versenytársak várható csődje és az Austrian Airlines kisebbre húzódása miatt.
Ezzel kapcsolatban azt mondta, a legtöbb társaság az államtól, hitelezőktől is kap segítséget, de ezek ki fognak futni, és nem lesz erejük az árversenybe beleállni. Hozzáfűzte: idén nyáron még a 2019-eshez képest is olcsóbb jegyekre számít.
Nem elég, hogy ezek a légitársaságok felemésztik az adófizetők pénzét, hanem gazdaságilag nem hatékonyak, és a környezetet is szennyezik, legyen szó akár az Air France-KLM-ről, akár az Austrianről. A Wizz Air flottájának átlagos életkora öt év, egy járat fele annyira környezetszennyező, mint az osztrák cégnél – fogalmazott Váradi József.
Beszélt arról is, hogy 2021 anyagilag még veszteséges év lesz, 2022-től várható, hogy visszaáll a szektor a régi kerékvágásba.