ADS-B vevőegységet telepít minden, 250 grammot meghaladó drón-modelljére a jövőben az egyik legnagyobb gyártó, a kínai DJI.

Az ATW Online szerint 2020-tól várható a repülőgépek jeladójának adatait fogadó vevőegység felszerelése a távirányítású eszközökre, a lépés része egy 10-pontos, biztonságnövelő intézkedéscsomagnak, amelyen a versenytársaknak és kormányzati szerveknek címzett ajánlások is vannak. A gyártó egyebek mellett a repülésirányító szoftverbe épít egy algoritmust, amely akkor segít a gazdájának, ha túl messze repült, vagy a számítások szerint a vezetője szem elől vesztette az eszközt.

A többi gyártótól azt kérte a DJI, hogy szereljék fel az eszközöket úgynevezett geofancing technológiával, amely segít elkerülni a tiltott légtereket.

Illusztráció, DJI Spark drón (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

A piac mintegy 74 százalékának birtoklásával toronymagasan piacvezető sencseni gyártó az ADS-B vevőegységek adatait az AirSense rendszerbe integrálja majd, amely a DJI Pilot mobilalkalmazáson keresztül érhető el és a többi, a közelben lévő eszköz jeleit olvassa és meg is jeleníti, sőt, az repülőgépekkel való összeütközésre is figyelmeztet. Utóbbi részletes megoldásairól egyelőre nincsenek információk, a gyártó közlése szerint egy a repülőgépek fedélzetén is megtalálható baleset-megelőző rendszerhez (TCAS) hasonló megoldást alkalmaznak.

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) korábban már kötelezte a gyártókat arra, hogy 2020-tól minden egyes olyan drónt szereljenek fel ADS-B jeladóval, amely irányított légtérben repül és sugározza GPS-koordinátáit. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) ugyanezt 2020 júniuástól teszi kötelezővé. A DJI ugyanakkor azt még nem tudja, hogyan fog akkora mennyiségű ADS-B egységet beszerezni, hogy minden egyes eladott példányba időben jusson, de más választásuk nem nagyon lesz.

Hirdetés
Hirdetés