Az Aer Lingus szerint rövidtávú járathálózatuk a nagy verseny és a magas költségek miatt strukturálisan fenntarthatatlanná vált.
Az írek nemzeti légitársasága ezt egy a szakszervezetekkel folytatott vitában válaszolta a hatóságoknak. Az érdekképviselet ugyanis 5 százalékos béremelést követel a légitársaságtól három éven keresztül, és kiegészítésnek részesedést szeretne a profitból a dolgozóknak.
A légitársaság erre válaszul levélben azt írta, hogy ez a két kért intézkedés összesen 107 millió euróba kerülne, 29 százalékkal emelné meg a legnagyobb tételt jelentő bérköltséget, és egyébként is, az Aer Lingus dolgozói már most is jobban keresnek, mint a versenytársaknál.
A szakszervezeti szövetség ezt természetesen visszautasította, állítva, hogy a a légitársaság nyeresége 2014-ről 2015-re megduplázódott és meghaladta a 230 millió eurót. A légitársaság szerint ez azért alakult így, mert olcsó volt az üzemanyag.
A 49 oldalas, a ch-aviation által fellelt dokumentum ezek mellett több más problémát is leír, de ezek közül kiemelkedik a rövidtávú hálózaton főként a Ryanair felől érkező erős nyomás és verseny. Ennek fő oka az Aer Lingus szerint az, hogy fapados versenytársa egyre inkább benyomul a nagy repülőterekre is, ezért egyre több lesz az azonos útvonal, viszont a Ryan 2 euró körüli egységköltségével nem tudnak versenyezni.
Mindezt alátámasztja az Aer Lingus szerint, hogy az európai hálózat 2008 és 2015 között veszteséget termelt
Főként emiatt az Aer Lingus azt nyilatkozta, hogy rövidtávú hálózata strukturálisan fenntarthatatlan lett, 2008 és 2015 között összességében veszteséget termelt a többiekhez képest magasabb költségek és az alacsonyabb termelékenység miatt. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a Norwegian, a WOW Air, a WestJet, az Air Transat és az Air Canada rouge a hosszútávú járathálózatra is nyomást gyakorol.
Az Aer Lingus az IAG csoport tagjaként 2017 első negyedévében 27 millió euró adózott eredményt jelentett, 67 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.