Agresszív és nagyratörő terveket jelentett ma be a Ryanair ír fapados légitársaság vezérigazgatója, Michael O’Leary Budapeseten, a magyarországi turizmus „megmentése” érdekében.

A Ryanair megegyezett a Budapest Airporttal, így február 17-én megnyitja ferihegyi bázisát. A korábban bejelentett 4 helyett 5 repülőgéppel lesz jelen Budapesten és 32 célállomásra fog jegyeket kínálni. O’Leary kijelentette, hogy a cég járatai a 2-es terminálról fognak üzemelni, azonban Budapest Airporthoz közel álló forrásaink cáfolták, hogy erről megszületett volna már a megállapodás a felek között.

Az eddig ismertekhez képest Tampere repülőterére jelentett be új járatot március 26-i kezdéssel mai tájékoztatóján a légitársaság. Éves szinten 2,4 millió utast vár a cég ez „2 400 munkahely támogatását jelenti” (már nem beszél új munkahelyek létrehozásáról).

O’Leary nem riadt vissza versenytársára, a WizzAir-re történő sárdobálástól sem. A Ryanair statisztikái szerint a Wizzair átlagos jegyára 58EUR, míg a Ryanair-é 40EUR. O’Leary utalt arra is, hogy a WizzAir tulajdonképpen nem magyar és nem európai cég, Jersey szigeteki adóparadicsomban van bejegyezve és minden évben veszteséges, kis tőkével és nagy adósságokkal rendelkezik, valamint nem publikálja pénzügyi mutatóit.

A Ryanair budapesti sajtótájékoztatójának teljes hanganyaga:

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Megnyitás a soundcloud.com-on.

MTI hír:

Pénteken véglegesíti a Ryanair és a Budapest Airport a szerződést

Pénteken Dublinban véglegesítik azt a megállapodást amely az ír fapados légitársaság Ryanair, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. között jött létre a budapesti repülőtér használatáról, amit csütörtökön Budapesten jelentett be Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója.

A vezérigazgató a sajtótájékoztatón közölte azt is, hogy a légitársaság február 17-én nyitja meg budapesti bázisát, amely az 51. lesz, és ahol 5 repülőgép fog állomásozni. Három már a jövő péntektől, két új Boeing 737-es pedig március közepén érkezik a gyárból.

Az MTI kérdésére a vezérigazgató elmondta, hogy a magyar kormánnyal is tárgyaltak, de a kapott kedvezmény nagyságát és mibenlétét nem árulta el.

A Ryanair eredetileg március 12-én tért volna vissza öt útvonal megnyitásával a budapesti repülőtérre, miután 2010-ben – a magas repülőtéri árak miatt – megszüntette budapesti járatait.

A január végén közölt kétmillió utassal szemben az ír légitársaság 2,4 millióval számol az első évben. Az eredetileg tervezett 36-tal szemben heti 57 járatot indítanak. Az új bázis létrehozásával a vezérigazgató tájékoztatása szerint közvetlenül és közvetve 2.400 munkahely jön létre.

Az ötgépes budapesti bázis 350 millió dollár beruházást jelent. A Ryanair a repülőtér kettes terminálját használja, de azt, hogy milyen feltételekkel üzleti titokra hivatkozva nem közölte. Annyit mondott: remélik, hogy a gyors forgalomnövekedés érdekében a Budapest Airport mérsékli az árakat. Hozzáfűzte: az igaz, hogy a beruházások miatt magasak a repülőtér-üzemeltető költségei is.

Arra a újságírói kérdésre, hogy mikor szüntetnek meg járatot Budapestről, Michael O’Leary azt mondta, a nyári menetrend végére már látják, hogy mely útvonalakon éri el a férőhely-kihasználás (load factor) a 75-80 százalékot, és azt követően gondolkodnak el más célállomáson.

Réger Andrea, a Ryanair személyzeti menedzsere a sajtótájékoztatón ismertette, hogy ezen a héten 350 Malév alkalmazottnak tartottak bemutatót, és beszélgettek el velük. A jövő héten Budapesten interjúra és a technikai tudás felmérésére várják a jelentkezőket.

Michael O’Leary nem titkolta, hogy agresszív versenyben vannak a másik nagy fapados légitársasággal, a Wizz Airrel. Hosszasan ismertette a Wizz Air eredményeit összehasonlítva a Ryanairével. A Ryanairnek, tőzsdei cégként, kötelező rendszeresen közzétenni a gazdálkodás eredményét. Ismertetése szerint a Ryanair jobb és olcsóbb légitársaság a Wizz Airnél.

Az újságíróknak kiosztották a Jersey-n bejegyzett Wizz Air Holdings Plc 2011. március 31-én zárult üzleti évének beszámolóját, amiből kiderül, hogy Oszkó Péter volt pénzügyminisztert 2011. április 7-én nevezték ki a társaság igazgatóságának tagjává.

MTI 2012. február 9., csütörtök 16:01

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!