A második legnagyobb német légitársaság egyik vezetője egy hivatalosnak nem tekinthető nyilatkozatban számolt be arról, hogy a cég 2013-as gyenge teljesítménye is hozzájárult ahhoz, hogy az igazgatóság fontolóra vegye a társaság működésének gyökeres megváltozatását.
Air Berlin: felszállt a Fan Force One
Az Air Berlin a tavalyi gazdasági évet összesen 231,9 millió eurós üzemi veszteséggel zárta. A vezetőség szerint ahhoz, hogy a céget újból a helyes útra tereljék, egy nagyobb pénzügyi segélyre lenne szükség.
Annak ellenére, hogy az Abu Dhabi bázisú Etihad Airways a német vállalat részvényeinek 29,2%-át birtokolja, nem várható, hogy a tulajdonosok a nagy volumenű terjeszkedési tervekkel karöltve támogatni kívánják a bukdácsoló Air Berlint.
Detlef Altmann, a légitársaság vezérigazgató-helyettese egy német lapnak adott interjúban elárulta, hogy a felsővezetés először megpróbálja külső segítség nélkül átalakítani a vállalkozás struktúráját, hogy a kiadások mértékét csökkenteni tudják.
Ennek egyik lehetséges verziója a cég kettéválasztása. Noha Altmann kihangsúlyozta, hogy hivatalos döntés még nem született, de azt megerősítette, hogy a légitársaság szakértői vizsgálják annak a lehetőségét, hogy a cég egyik fele csak a menetrendszerinti járatokat teljesítse, míg a másik részleg az elsősorban nyáron virágzó charterforgalmat bonyolítsa le a legnagyobb német városok, és a kedvelt turista desztinációk között.
Arról viszont, hogy mindezt hogyan kívánják kivitelezni, még nem adott részletes tájékoztatást sem a cég, sem pedig Detlef Altmann.