Az Airbus és a Boeing felmérése szerint is 40 ezernél több repülőgépre lehet szükség a világban 2037-ig.
A Párizsi Légi Szalonon publikált, frissített tanulmány szerint az Airbus azzal számol, a következő 20 évben a mostanihoz képest megduplázódik a 100 székesnél nagyobb gépek flottája és mérete meghaladja majd a 40 ezer példányt. Ennek hajtóereje az átlagosan 4,4 százalékos éves utasforgalom-bővülés lesz.
Az Airbus nem közölte, hogy ennek a bővülésnek listaáron számolva mekkora piaci értéke lehet, a másodpiaci szolgáltatásokra 3200 milliárd dollárt költenek majd a légitársaságok. Ezen belül a legnagyobb részt, nagyjából 120 milliárd dollárt a karbantartásra költhetik a légicégek, ez a duplája a mostani 60 milliárd dollárnak. A költségeket drágítja, hogy a légicégeknek még sokáig együtt kell kezelniük a legújabb, és a lassan kiöregedő technológiákat is, de árfelhajtó hatása van a diszkont légitársaságok kiszervezési politikájának is.
A flotta bővülésével egyre több szakemberre lesz szükség, több, mint egymillió új pilótát, karbantartót kell a következő 20 évben kiképezni, erre felkészülve az Airbus már most megháromszorozta képzőkapacitásait.
Az Airbus nagy igényt lát a korábbi felszerelések, kabinberendezések modernizációjában is, szerintük 180 milliárd dollárt költhetnek a légi fuvarozók a kabinok fejlesztésére az erős versengés miatt. A legnagyobb felvevőpiac Ázsa-Óceánia lehet majd.
A Boeing egy kicsit pontosabb és merészebb jóslatokba bocsátkozott európai versenytársához képest, jóslatuk szerint a következő 20 évben a vártnál gyorsabban, évi 4,7 százalékkal emelkedik a légi utasok száma, így az eddig előrejelzettnél 3,6 százalékkal több, 41 ezer új repülőgépre lesz szükség ebben az időszakban világszerte. Az új gépek listaáron számolt piaci értéke 6100 milliárd dollár.
A legnagyobb igény a keskenytörzsű gépekre lesz, ez a piaci szegmens adhatja ki a 41 ezer gép mintegy háromnegyedét. A korábban becsültnél 5 százalékkal több, mintegy 30 ezer 90-230 üléses géppel kell ellátni a piacokat 3100 milliárd dollár értékben. A szélestörzsűekből 9100-ra lehet szükség, ezek értéke 2400 milliárd dollárt tehet ki.
A legnagyobb felvevőpiac továbbra is Ázsia lehet 16 ezer géppel, Észak-Amerikában 8600, Európába pedig 7500 repülő kell majd a Boeing kutatása szerint.