Az Airbus szerint az A320neo hajtóművek gyártója, a Pratt & Whitney már dolgozik a gyártás felpörgetésén, valamint Toulouse továbbra is kiállt az A380-as modell mellett.
Hamarosan a használt-piacon végzi az első Superjumbo
A Reuters hírügynökség szerint John Leahy, az Airbus ügyvezető igazgatója azt mondta, nagyon elkeserítő az a helyzet, amibe önhibájukon kívül kerültek, a Pratt már dolgozik azon, hogy megoldja a gyártási problémákat és felpörgesse azt. Arról azonban nem beszélt, hogy az amerikai cég megoldotta-e a korábbi hajtóműhibát, és arról sem, hogy mi okozza a gyártási nehézségeket.
A társaság tulajdonosa, a United Technologies korábban még 200 hajtómű leszállításával számolt erre az évre, ezt az elhúzódó problémák miatt 150-re csökkentették.
Mindeközben a General Electric, és a Safran közös vállalkozása, a CFM International által gyártott LEAP hajtóművek tökéletesen muzsikálnak a neókban, legalább is a Pegasus flottájában. A Pratt hajtóműveket választó Qatar Airways viszont újabb két gépet mondott vissza, a Lufthansa pedig továbbra is csak Németországon belüli útvonalakon használja a típust.
John Leahy beszélt az A380-as programról is, amelyet a piac újfent megkérdőjelezett, miután a Singapore Airlines, mint indító légitársaság visszaadja az első forgalomba kerülő A380-asát.
Leahy továbbra sem érti azt, hogy a már most túlzsúfolt repülőtereken hogyan akarnak további jelentős forgalombővülést elérni, ha nem használnak a légitársaságok akkora gépeket, mint az A380-as.
Bár az Airbus hosszútávon továbbra is optimista, a jelen számai némileg kiábrándítóak: idén eddig egyetlen egy A380-asra sem találtak vevőt, sőt, 2018-tól a jelenlegi 27 helyett csak évi 12 gép gyártását irányoznák elő.