Viszonylagos csend övezte a szeptemberi hónapot az Airbus és a Boeing háza táján, az amerikai gyártó eladásokban továbbra is erősebbnek látszik, átadásokban viszont az európai cég helyzete stabilabb.
A statisztikákból kiderül, hogy az Airbus egyetlen repülőgépet tudott eladni egész szeptemberben: meg nem vezetett ügyfél kért egy üzleti célokra kialakított A319neót.
Az európai gyártó szerencséje, hogy a hónap során egyetlen gépet sem mondtak vissza az ügyfelei, így a harmadik negyedévig lemondások nélkül 270, azokat beszámítva 133 repülőgépet értékesítettek eddig.
Ebből 126 keskenytörzsű volt, és megjegyzendő, hogy az A320neo rendelésállománya a sok visszamondás miatt 42 példánnyal csökkent. Emellett 9 darab A330-as talált gazdára, A350-esből ötöt adtak el, de hetet lemondtak.
A Boeing a hadiipari megrendeléseket is számítva 27 repülőgépet adott el szeptemberben: 16 Boeing 737 MAX kelt el, ezek vélhetően már le vannak gyártva, de az eredeti megrendelőjük visszalépett. Ezen kívül a FedEx és a 777 Partners kért áruszállító 777-eseket.
Az év eddigi részében a Boeing 349 repülőgépet adott el, bár megjegyzendő, hogy ennek többsége a már elkészült és egyszer eladott, ám eredeti tulajdonosuk által visszamondott 737-esek újraértékesítéséből származik. Triplahetesből 98, 767-esből 46, 747-esből 2 kelt el, a 787-esre vonatkozó rendelésállomány viszont 31 példánnyal csökkent idén, vélhetően a gyártási hibák miatti visszamondások okán.
Ezek a gyártási hibák továbbra is rendkívüli módon hátráltatják a Boeinget, szeptemberben egyetlen Dreamlinert sem tudtak átadni, mivel a gyártó a hibák javításával van elfoglalva.
Az átadásokat tekintve a Boeing az év kilencedik hónapjában összesen 35, az év eddigi részében 241 repülőgépet adott át a hadiipari megrendelésre készült példányokkal együtt, ebből 179 volt keskenytörzsű, 767-esből 24, 777-esből és áruszállító változatából 20, Dreamlinerből 14, 747-esből 4 készült el.
Az Airbus ezen a fronton sokkal jobban áll, hiszen az év eddigi részében 474 példányt juttatott az üzemeltetőkhöz. Keskenytörzsűből többet adott át az Airbus (375), mint a Boeing összesen, A330-asból 11, A350-ből 36, A380-asból 2 készült el, így az európai gyártó jó eséllyel tudja teljesíteni az idei évre kitűzött átadási célszámait.