A szimulátorokat gyártó kanadai cég, a CAE előrejelzése szerint a válság ellenére jövő év végéig akár 27 ezer frissen kiképzett pilótát is befogad majd a piac, az évtized végére az igény pedig akár ennek tízszeresét is elérheti.

A CAE, amely pilótaképző központokat is üzemeltet, a kereskedelmi és üzleti repülés meghatározó szereplőinek visszajelzései, valamint a gazdasági előrejelzések alapján frissítette hosszú távú előrejelzését.

Illusztráció (Fotó: CAE)

Ez alapján továbbra is a nyugdíjba vonuló pilóták pótlása lesz a legnagyobb kihívás a légitársaságok számára, hiszen az aktív szakemberek több mint egyharmada 50 év feletti.

Megjelenik ugyanakkor azon pilóták lemorzsolódása is, akiket a válság hatására elbocsátottak, és közben olyan állást találtak, ahonnan nem ülnek már vissza a repülőgépekbe.

Igaz ugyan, hogy a koronavírus-járvány hatására jelentősen visszaesett a kereslet a pilóták iránt, de a légiközlekedés újbóli felfutásával párhuzamosan, 2022-re az aktív pilóták száma elérheti a 2019-es szintet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fentiek miatt jövő év végére akár 27 ezer új pilótára is szüksége lehet a légitársaságoknak a CAE becslése szerint. A helyreállítási terveket és a légitársaságok tervezett flottabővítéseit figyelembe véve pedig az évtized végére ez a szám akár 260 ezerre is nőhet. Az igények közel harmada az ázsiai régióban keletkezik, ezt követi Észak-Amerika (25%), majd Európa (16%).

A CAE úgy véli, a képzésben is nagyobb hangsúlyt kaphat a mesterséges intelligencia használata, hiszen egyre több adatot gyűjtenek a légitársaságok, már nemcsak a valós repülésekről, hanem akár a képzések során is. Ezek kiértékelése alapján javítani lehet az oktatás minőségén, ami egyben növeli a repülésbiztonságot is.