Sajtóhírek szerint aláírták a „békeszerződést” az Egyesült Államok és az Egyesült Arab Emírségek, nincs többé áskálódás és gyanúsítgatás azzal kapcsolatban, hogy ki, milyen formában használ tiltott állami támogatásokat.
Hosszú ideje megy már a folyamatos acsarkodás az amerikai és az öböl-menti légitársaságok között, amelynek része a válogatott sértések és a sárdobálás is. Már talán senki nem emlékszik arra, hogy ki is kezdte valójában, a lényeg, hogy a társaságok kölönösen egymást vádolták azzal, hogy tiltott állami támogatásban részesülnek és így torzítják a versenyt.

Úgy tűnik azonban, hogy lezárult egy korszak azzal, hogy az Egyesült Államok és az Egyesült Arab Emírségek pénteken olyan megállapodást írtak alá, amely rendbe teszi a vitás felek közti viszonyt.
A dokumentumokat az Airways Magazin szerint Manisha Singh amerikai államtitkár és Joszef al-Otaiba, az emirátusok Egyesült Államokba delegált nagykövete egyelőre privátban írták alá, hivatalos bejelentés hétfőn várható, amikor a közel-keleti ország külügyminisztere az államokba látogat.
Értesülések szerint a megállapodás szövegét úgy fogalmazták meg, hogy arról a United, az American Airlines és a Delta, valamint az Emirates, az Etihad, illetve (bár az emirátusoknak nem része) a Qatar Airways is elmondhatja, győztesen került ki a „csatából”.
A dokumentumok szerint az Emirates és az Etihad is vállalja azt, amit korábban a Qatar Airways már megtett: átláthatóvá teszik könyvelésüket, és nyilvánosságra hozzák az auditált éves pénzügyi beszámolóikat, amelyeket a nemzetközi sztenderdeknek megfelelően készítenek el. Ez a pont azért kiemelkedően fontos, mert az amerikai légitársaságok azt is felhozták érvként, hogy a könyvekben rejtett sorokban vannak az állami támogatások elbujtatva.
Emellett az emirátusi légitársaságok vállalták, hogy nem nyitnak olyan új útvonalat, amely az ötödik szabadságjogon alapul. Azaz a például az Emirates Dubaj – Athén – New York, vagy Dubaj – Milánó – New York járatokhoz hasonló útvonalakat, ahol a közbenső „megálló” és az USA között is értékesítenek jegyeket, így nem veszítenek újabb piacokat az amerikaiak.

Arról nincsenek információk, hogy az amerikai fél mit vállalt, azt azonban óvatosan megjegyezték, hogy ez a megállapodás bár nem ássa el véglegesen a csatabárdot, de elég mozgásteret biztosít mindkét fél számára.
A három nagy amerikai légitársaság már az Obama-adminisztrációra is nagy nyomást helyezett és kérte a megállapodás megkötését a közel-keleti társaságokkal. Ez azonban egyes interpretációk szerint csak a kezdet, az American-Delta-United triónak az a célja, hogy a két ország közötti nyílt égbolt megállapodással járó, a mostani megállapodásnál szigorúbb feltételeket kelljen követni, mivel ez szerintük a jelenleginél nehezebb helyzetbe sodorja a közel-keleti konkurenciát.