Az Európai Bizottság jóváhagyja az olasz Alitalia légitársaság tervezett megvásárlását, de ragaszkodik ahhoz, hogy a pénzügyi nehézségekkel küszködő vállalat fizessen vissza az államnak egy áprilisban kapott 300 millió eurós áthidaló kölcsönt – jelentette be szerdán a bizottság közlekedési kérdésekben illetékes tagja.
Antonio Tajani kifejtette, hogy az Alitalia eladása nem ütközik az Európai Unió szabályaiba, és nyélbe lehet ütni. A biztos szerint az ügylet eredményeként „egy kisebb, de hatékonyabb” légitársaság jöhet létre, amely felrázhatja az európai légipiacot.
A biztos az állami támogatással kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy a vállalatnak azért kell visszafizetnie a hitelt, mert korábban már kapott ilyen segítséget.
A CAI olasz befektetői csoport októberben tett kötelező ajánlatot az Alitalia megvásárlására, az ajánlat november végéig érvényes. A befektetők az Alitalia „használható részeit” szeretnék egyesíteni a kicsi Air One olasz légitársasággal, miközben keresnek egy olyan nagy nemzetközi légitársaságot is, amely hajlandó lenne kisebbségi részt venni az új Alitaliában.
Az Alitalia 173 gépes flottájából a CAI 64-et venne meg és 29 gép lízingszerződését szerezné meg. Az új, a korábbinál kisebb légitársaság fizetne a régi Alitalia le- és felszállási jogaiért, valamint márkanevéért is.
Ma is sztrájkolnak az Alitalia dolgozói
Az Alitalia olasz légitársaság alkalmazottai szerdán is folytatják hétfőn elkezdett sztrájkjukat. A csődbe jutott légitársaság bejelentése szerint szerdán is legkevesebb ötven járatot lesznek kénytelenek törölni, de a nap folyamán még több járatot is érinthet a munkabeszüntetés.
Az Alitalia dolgozóinak előre be nem jelentett sztrájkja kedden 124 járat, hétfőn pedig mintegy száz járat törléséhez vagy késedelmes indulásához vezetett.
Főképp a római Fiumicino és a milánói repülőtéren kaotikusak az állapotok, utasok százai rekedtek a repülőtereken.
A dolgozók a jövőbeli új tulajdonos, az olasz CAI befektetési csoport munkaszerződései ellen tiltakoznak. A CAI a múlt hónapban tett kötelező ajánlatot a társaság bizonyos részeinek a megvásárlására, illetve az adósságok átvállalására, és az ajánlata november végéig érvényes. A csoportnak a munkaszerződésekkel kapcsolatos elképzeléseit kilenc szakmai szervezet – amelyek a pilóták illetve a légi személyzet többségét tömörítik – elutasította, s új tárgyalásokat kezdeményezett a CAI képviselőivel.
Forrás: MFOR
Fotó: AdamS