Az Aerosucre légitársaság áruszállító repülőgépe nem tudott időben elemelkedni a felszálláskor, és a futópálya végén a műszeres leszállítórendszer (ILS) iránysávjeladó antennájának ütközött.

A HK-5216 lajstromjelű, 1980-ban gyártott Boeing 727-200F november 10-én a kolumbiai Bogota város Eldorado nemzetközi repülőteréről indult, és a venezuelai Valenciába tartott az aviation-safety.net adatlapja szerint.

A három hajtóműves áruszállító repülőgép a 14L futópályájáról végrehajtott felszálláskor nem tudott időben elemelkedni, a futópálya végén a főfutóművei és a bal szárny a műszeres leszállítórendszer (ILS) iránysávjeladó antennáinak ütköztek.

A 727-es személyzetének ezt követően sikerült elemelkedniük a géppel, de mintegy 1 óra 20 perces várakozást és a felesleges üzemanyag elhasználását követően visszatértek a bogotai repülőtérre, ahol biztonságosan leszálltak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az elsődleges szemlekor a repülőgép bal szárnyának alsó részén, valamint a főfutóművön találtak sérüléseket.

A kolumbiai polgári légügyi hatóság vizsgálja a baleset okait, és később adnak tájékoztatást, ám annyit közöltek már, hogy az érintett Aerosucre légitársaságnak ez már legalább a harmadik ilyen eseménye.

Egy Boeing 727-esük 2016-ban tereptárgyaknak ütközött és lezuhant a felszállást követően, a fedélzeten tartózkodó öt főből négy ember életét követelve, egy felszálló 737-200-asuk pedig egy fának ütközött 2022-ben, de a pilótáknak sikerült leszállniuk a repülőgéppel.

Előbbi eseménynél megállapították, hogy a személyzet nem megfelelően számította ki a felszállási teljesítményt, és nem számolt a hátszélkomponenssel, utóbbi esetben pedig a repülőgép túlterhelt volt.