Új, sorrendben a 11. Superjumbo-üzemeltetőt avatta az Airbus, miután a dél-koreai Asiana Airlines is megkapta első A380-800 típusú repülőgépét. A légitársaság hazájában már a második, amely ilyen géppel rendelkezik, összesen 6 darabot rendeltek a flotta számára.
Túl van a szűzrepülésen az Asiana első A380-asa
Az Asiana Airlines a nemzeti légitársaságot, a Korean Airt követően vált a második koreai A380-as üzemeltetővé. A Korean Air 2011 júniusában a Lufthansa után hatodikként vett át először ilyen kétszintes típust. Az Asiana Airlines pedig a tizenegyedik a sorban a tegnap lezajlott toulouse-i átadás-átvételi ceremóniát követően.
Az európai repülőgépgyár először 2013 szeptemberében adott hírt az Asiana Airlines számára készülő első A380-asről, amely akkor már a végszerelő soron haladt előre a teljes megvalósulás felé. Aztán nem sokkal később, december 13-án a még csak vezérsíkján festett gép sikeresen végrehajtotta első repülését, amely Toulouse-ból rögtön Hamburgba, az Airbus németországi üzemébe vezetett, hogy ott megkezdjék a kabinbelső kiépítését, valamint a külső festési munkálatokat.
A Star Alliance szövetségben működő Asiana Airlines egyébként 2011-ben döntött úgy, hogy flottájának szüksége van a világ legnagyobb utasszállítójára, ezért 6 darabot rendeltek. Hajtómű választásuk a Rolls-Royce Trent 900 erőforrására esett, a másik opció, az Engine Alliance GP7200-asával szemben.
A gépek fedélzetét három-osztályos kialakítással látták el, összesen 495 utasnak helyet biztosítva. Az első osztályon tizenketten, az üzletin hatvanhatan, míg a turistán négyszáztizenheten lehet utazni. Ahogy az ma már elvárható, minden üléshez egyéni monitor közvetítette fedélzeti szórakoztató rendszer társul. A legmagasabb komfortfokozaton 32, az üzletin 15.6, míg a turistán 11.1 inch átmérővel.
Először régiós útvonalak, aztán az interkontinentális
A légitársaság első körben regionális jellegű járatain, Szöulból a japán fővárosba, Tokióba, Kínában Hong Kongba, és a thai fővárosba, Bangkokba üzemelteti az óriásgépet júniustól, de a későbbiek folyamán, augusztus 15-től hosszú távú járaton, Los Angelesbe is megjelenik majd a menetrendben.
Park Sam Koo, a Kumho Asiana Group igazgatóságának elnöke a gépátvét során elmondta, nagy öröm számukra, hogy megkapták első A380-asukat, amely jövőképük, valamint flottamodernizációs programjuk kulcsfontosságú szereplője. Utóbbi alapján a légitársaság nem mellesleg 30 darab A350XWB típust irányzott elő magának a rendelési listán.
Az Asiana bizonyára kiemelten fontos ügyfele az Airbusnak, hiszen azon kevesek közé tartozik, akik nem pártoltak el, s mindmáig fenntartották rendelésüket az A350XWB gépcsalád legkisebb tagjára is. Az Asianának ugyanis 10 darab A350-900XWB és 12 darab A350-1000XWB mellett még mindig él 8 darab A350-800XWB-re szóló szerződése. Az Airbus a legfrissebb rendelkezésre álló, április végi adat szerint erre a típusra mindösszesen csak 34 db rendelést jegyez.
Annál jobb a helyzet viszont az A380-as esetében, amelyre eddig 20 ügyféltől összesen 324 fix foglalás érkezett. Az idei év még további három A380-as üzemeltetőt hoz, a Qatar Airways, az Etihad Airways, valamint a japán Skymark Airlines személyében.