Az ATR-ek hidraulikus rendszerének rendkívüli felülvizsgálatára utasít az Európai Repülésbiztonsági Hivatal (EASA) egy hamarosan hatályba lépő direktívája, a hidraulikafolyadék szivárgásának veszélye miatt.
Bár konkrét esetek még nem fordultak elő, az európai szabályozó szervezet szerint bizonyos ATR-ek esetében az egyik hidraulika cső károsodása következhet be repülés közben.
A cső kilyukadása tüzet idézhet elő a jobb hajtóműgondola tűzvédelem nélküli részén.
Az Aviation Week beszámolója szerint a probléma gyökere az, hogy a hajtóműgondolában lévő vezetékköteg tartókonzoljának csavarja és a cső között nem megfelelő a távolság. Emiatt a két alkatrész üzemelés közben sorozatosan összeérhet, ez pedig károsíthatja a vezetéket.
Az EASA október másodikán életbe lépő, egyelőre még csak tervezet formájában közzétett direktívája ezért azonnali átvizsgálást rendel majd el minden ATR 42-es és 72-es típusú repülőgépre, és az érintett részek módosítását írja elő.
Ez első körben a sérült, akár csak kismértékben károsodott cső kicserélését jelenti, de a gyártónak általánosan is meg kell oldani a problémát, az egymáshoz túl közel futó vezeték és rögzítés áttervezésével. A módosításokat október 2-től számítva legkésőbb 24 hónapon vagy 5000 repült órán belül kell a gépeken elvégezni.
A direktíva a francia-olasz repülőgépgyártó részéről az üzemeltetőknek júliusban és augusztusban megküldött karbantartási utasításon alapul, ezekben az ATR már felhívta a problémára a figyelmet, és megnevezte az elvégzendő módosításokat.
Az EASA kiemelte, csak kisebb anomáliákról, kopogásokról érkeztek bejelentések a jobb hajtóműgondolából, ahol a rögzítési pontok vannak, a hidraulika folyadék egy esetben sem szivárgott ki, és okozott nyomásvesztést a rendszerben repülés közben.