Átadta az első G600-as üzleti repülőgépét a Gulfstream, az új generációs típus első példánya egy amerikai magánüzemeltető tulajdonába került. 

Az első sorozatgyártású példányt a vevő ünnepélyes keretek között, a repülőgépgyártó Gerogia állambeli központjában vehette át.

Az első G600 ünnepélyes átadása (Forrás: Gulfstream)

A meg nem nevezett vásárló alig egy hónappal azután jutott a gépéhez, hogy a típus megkapta az amerikai Szövetségei Légügyi Hivataltól (FAA) a légialkalmassági bizonyítványát, és a gyártást is tanúsították a hatóság ellenőrei – adta hírül weboldalán a repülőgépgyártó.

Mindig arra törekszünk, hogy túlteljesítsük ügyfeleink elvárásait, erre remek példa az első G600 átadása – nyilatkozta Mark Burns, a vállalat elnöke.

A díjnyertes típus mellett dicsérte még csapatát is, amelynek tagjai lehetővé tették a gyors átadást, és ezzel sikerült betartani a megrendelőknek tett, 2019-es forgalomba állásra tett ígéretet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A G600-assal a Gulfstream a kanadai Bombardier hasonló méretű, a Global 7500-as típusával száll versenybe. 

A Gulfstream a G500, G600, G650 típusokkal, illetve utóbbi megnövelt hatótávú ER változatával egy teljes típuscsaláddal keresi a vevők kegyeit.

A Gulfstream koncepcióját igazolja több kisebb-nagyobb elismerés is, a dizájn- és tervezési díjak mellett a tíz érintőkijelzővel felszerelt “Symmetry” pilótafülke és rendszerei több innovációs kitüntetést is elnyertek az elmúlt években.

Ezekhez hozzátesz a berepülési program során felállított tíz sebességi rekord, ennyi várospár közötti útvonalat teljesített minden más szubszonikus utasszállítónál gyorsabban valamelyik tesztpéldány.

Ilyenből a rivális Bombardier típusa csak egyet, de annál jelentősebbet tart, az egyik prototípus az USA nyugat-keleti irányú átrepülésében volt a leggyorsabb még márciusban, amint arról az AIRportal is beszámolt.

A sebességi paramétereket és befogadóképességet tekintve így a Gulfstream papírforma szerint is ugyanúgy áll, mint a kanadai gyártó: legfeljebb 19 utassal a fedélzetén a G600 és a Global 7500 is maximum 0.90 Mach sebességgel képes repülni, a legnagyobb sebesség pedig ennél mindkét típusnál csak elenyésző mértékben több.

Ezzel szemben a Gulfstream új generációs gépe nem büszkélkedhet olyan kiemelkedő hatótávolsággal, mint a Bombardier típusa, a G600-assal leszállás nélkül megtehető 12 040 kilométer ugyan elég akár egy Párizs–Hong Kong útvonal megtételére is, de 2 220 kilométerrel elmarad a Global 7500 képességétől.