Országszerte négy-öt komolyabb légikikötő működne, és tucatnyi helyen hoznának létre az üzleti gépes forgalomra alkalmas kisebb reptereket, valamint fejlesztenék a légiáru-szállítás infrastruktúráját is a kormány asztalán lévő, 5-8 éves átfogó fejlesztési stratégia szerint.

A kormány asztalán van egy átfogó repülőtér-fejlesztési stratégia – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára a Kelet-Európai Intermodális Konferencián az MTI tudósítása szerint.

Az 5-8 éves fejlesztési terv eredményeként a mostani egy helyett 4-5 komolyabb repülőtere lesz az országnak, és cél, hogy minden jelentősebb magyarországi város elérhető legyen üzleti gépek számára.

Tucatnyi helyen hoznak létre az üzleti forgalom lebonyolítására alkalmas kisreptereket.

Fotó: AIRportal.hu

„Nem kell mindenhova nagygépes kapacitású repülőtér, de Nyíregyházának kell egy tisztességes, másfél kilométer hosszú futópályájú repülőtér, hogy ha üzleti partnerek érkeznek, például a fejlesztés alatt álló záhonyi térségbe, akkor ne kelljen Budapestről vagy Debrecenből autózniuk” – emelte ki az államtitkár.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A stratégia fontos része a légi áruszállítási kapacitások földi kiszolgáló elemeinek a megteremtése, valamint olyan, a cargo-gépek fogadására alkalmas egységek fejlesztése, amelyek „a magyarországi légi szállítást új dimenziókba helyezik”.

A kormány célja, hogy Magyarország a régióban a legfejlettebb szállítási infrastruktúrával rendelkezzen és maximálisan kihasználja a földrajzi fekvéséből származó adottságait, Az elmúlt néhány évben a magyar szállítási infrastruktúra területén több fejlesztés történt, mint a rendszerváltás óta összesen. Ezt a tendenciát folytatni kívánják – tette hozzá.