Július 1-jével hivatalosan is átvette a C Series programot a Bombardiertől az Airbus, de a központ továbbra is Kanadában lesz. Az Airbusnak lesz mit helyre tennie.
A Bombardier és az Airbus közlése szerint az Airbus 50,01 százalékos arányt vett át a programból, így az irányítás alapvetően Toulouse-ba kerül, de a cégszövetség központja papíron továbbra is Mirabel lesz.
Az Airbusnak lesz mit gatyába ráznia Kanadában, ugyanis a beszállítói hálózat alulteljesítése, illetve a Pratt áttételes hajtóművének problémái is sújtják a C Series programot.
Az Aviation Week szerint januárban nulla, februárban is csak egyetlen egy gép gördült ki a csarnokokból, és bár azóta sikerült stabilizálni 3-4 darabban a havi gyártási rátát. Eddig 13 gép gyártásával végeztek, de egész évre 40 géppel számoltak.
Ehhez azonban az új vezetőnek gatyába kell ráznia a beszállítói hálózatot, mivel nem egyszer előfordult, hogy a francia Zodiactól megrendelt kabinberendezési anyagok vagy későn, vagy nagyon rossz minőségben készültek el, ezért a Bombardier a tőszomszédságában működő Avianorhoz fordult segítségért.
A cég hivatalos tájékoztatása szerint a minőségi hibákról és a késői szállításról a Zodiac is tud, és kezelik a helyzetet. A Zodiacnak egyébként nem ez az első ilyen balhéja, az A350-esekbe korábban mosdókat és business üléseket nem tudtak rendesen szállítani.
Ha ezt az ügyet meg is oldják, akkor még mindig ott van a Pratt hajtóműgondja, amely a C Series programot is érinti. Az új alkatrészek már megérkeztek Mirabelbe, beszerelésük a közeljövőben várható.
Az eddigi üzemeltetők (elsősorban a Swiss és az Air Baltic) úgy tudni, rendkívül elégedettek a típussal, ha leszámítjuk a Pratt hajtóművek okozta problémákat, akkor nagyon jól működnek, és nincsenek olyan gyerekbetegségeik, amelyek akadályoznák az üzemelést.