Az ATR átadta a továbbfejlesztett Pratt&Whitney PW127XT hajtóművel felszerelt ATR 72-600-as első példányát az Air Corsica légitársaságnak.
A korzikai légitársaság egy évvel ezelőtt, a Dubai Airshow-n jelentette be öt ATR 72-600-asra szóló megrendelését, amely fontos lépést jelent flottája megújításában.
Az új PW127XT hajtómű nagyjavításának intervalluma húszezer óra lesz, amely 40 százalékkal hosszabb a korábbiakénál, ez 20 százalékkal csökkenti a karbantartási költségeket, emellett a hajtómű üzemanyag-fogyasztása 3 százalékkal alacsonyabb az előd PW127M típushoz képest.
Az újfajta hajtóművekkel felszerelt ATR 72-600-as a hasonló méretű regionális sugárhajtású repülőgépekhez képest 45 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-felhasználással és szén-dioxid-kibocsátással képes üzemelni.
Az Air Corsica utasai az ATR-gépek esetében elsőként használhatják az ülésekbe szerelt USB-aljzatokat eszközeik repülés közbeni töltésére.
A PW127XT-M hajtómű fejlesztését még 2021-ben a Dubai Airshow-n jelentették be, és amint megírtuk, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) idén október elején adta ki az ezzel felszerelt ATR 72 és 42 légcsavaros regionális repülőgépek forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt.