Kazahsztán nemzeti légitársasága az Air Astana átvette első új generációs hajtóművekkel felszerelt A320neo repülőgépét az Airbus toulouse-i központjában.
A finanszírozója az amerikai Air Lease Corporation lízingcég, mely még a 2015-ben rendelt meg 11 darabot a típusból.
A légitársaság már korábban is üzemeltetett A320-családba tartozó típusokat, jelenleg keskenytörzsű Airbus 13 darab repül a flottájukban.
Az Air Astana a Pratt & Whitney által gyártott hajtóműveket választotta A320neo repülőgépeihez, melyek kétosztályos elrendezésben 16 business és 132 turista osztályú üléssel készülnek. Az Air Astana a belföldi és nemzetközi járathálózatán egyaránt alkalmazza majd a típust.
A flotta mellett az útvonalhálózat is bővül
Amint arról még 2014-ben beszámoltunk, bővülő flottájával Európai terjeszkedésbe kezdett az Air Astana számos charter és menetrend szerinti járatot indított az elmúlt időszakban és továbbiakat tervez indítani jövőre is a légitársaság.
A járatnyitások kapcsán több közép-kelet európai célpont mellett Budapest is felmerült,
azonban néhány nyilatkozaton kívül konkrét bejelentés még nem történt a magyarországi járatnyitással kapcsolatban. Annak ellenére nem történt konkrét lépés immár 2 éve, hogy a járatnyitást 2014-ben kormányközi egyeztetések során is szorgalmazták, illetve a magyar légügyi hatósághoz egy kérelem is beérkezett a kihasználatlan légiközlekedési jog betöltésére.
Amint arról korábbi cikkünkben beszámoltunk, 2014. júniusában a Budapesten megtartott Magyar-Kazah Gazdasági Együttműködési Kormányközi Bizottság ülését követően a felek egyetértettek abban, hogy a kereskedelmi, gazdasági és idegenforgalmi kapcsolatok bővítéséhez szükséges a hatályos kétoldalú légiközlekedési megállapodás korszerűsítése, s mindkét fél szorgalmazza a közvetlen légi járat beindítását Budapest és Asztana között. 2014. júliusában pedig a két ország között kihasználatlan légiközlekedési jog iránt kérelem érkezett a hatósághoz a Légügyi Hivatal tájékoztatása szerint.
Az A321neoLR bevezető légitársasága lehet az Air Astana
Amint arról korábban beszámoltunk az Air Astana lehet majd az A321neoLR, azaz az A321neo megnövelt hatótávú változatának első üzemeltetője. A gépeket finanszírozó Air Lease Corporation (ALC), amely az A321neoLR indító ügyfele 2015. júniusában szerezte meg az első megrendelést a típusra. A kazah flotta Boeing 757-eseinek váltását szolgáló típus szállításai 2019-ben kezdődnek.
Az Airbus 2015 év elején jelentette be, hogy útjára indítja az A321neoLR programját, amelynek első ügyfele, az ALC lízingcég rögtön 30 gép megrendelésével szavazott bizalmat. Az Air Astana ebből négy darabot kötött le.