Zajlik a berepülési program, közelít a száz repült óra felé az egyes sorozatszámú Airbus A350XWB, amelynek június 14-i első felszállása óta egy hónap telt el. A gyáriak beszámolója alapján a gép jól teljesít, számos fontos teszten van túl. A forgalomba állítás tervezett ideje továbbra is 2014 első féléve.

Egy hónapja teljesítette az első felszállását az Airbus A350XWB (MSN1) prototípusa, amely azóta már 92 órát töltött a levegőben. A teljes berepülési program 2500 órát vesz igénybe, egyelőre tehát még csak a kezdeti szakaszról lehet beszélni, de mivel augusztustól újabb fázis következik a gyáriak elérkezettnek látták az időt, hogy részletekkel szolgáljanak az aktuális állás felől.

Az első tesztsorozat az A350XWB legalapvetőbb rendszereinek működését, a típus irányíthatóságát, repülés közbeni reakcióit vette górcső alá. A fedélzetre telepített speciális számítógépek és adatrögzítők kiemelt figyelemmel követték a hajtóművek, a vészgenerátor, az elektronika, a futómű és a fékrendszer működését; továbbá a robotpilóta és az automata leszálló rendszer mechanizmusai mellett a kabinnyomást és az üzemanyag ellátást felügyelő rendszerek is a vizsgálat tárgyát képezték.

A berepülési program következő szakasza előtt a műszakaik rutinszerű karbantartást végeznek és egyúttal felkészítik a gépet a soron lévő megmérettetésekre. Mindeközben egy másik csapat pedig azon dolgozik, hogy az eddigi repülések során rögzített adatokat összesítse és feldolgozza.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Előkészületek a felszállás előtt. (Fotó: Airbus)


A háromféle törzshossz kivitelben készülő A350XWB típuscsalád gépeire eddig 678 megrendelés érkezett. A ügyféllista 34 leendő üzemeltetőt tartalmaz. Ahhoz azonban, hogy az első sorozatgyártott példány a terveknek megfelelően 2014 első félévében átadásra kerülhessen még sok próbán kell átesnie a típusnak. A hatékonyság érdekében az Airbus összesen öt prototípust állít szolgálatba, ennyi gép vesz részt a berepülési programban.

Az MSN1-es a repülésirányítási rendszerekre irányuló általános tesztek főszereplője. A programba második gépként belépő MSN3-as fedélzete az MSN1-eshez hasonlóan megfigyelő és adatrögzítő számítógépekkel lesz ellátva, feladata a rendszerek szélsőséges időjárási körülmények közötti működőképességének demonstrálása lesz. A harmadik (MSN2) és az ötödik (MSN5) gép a kabin-rendszerek és útvonal teljesítő teszteket fogják szolgálni, ezért fedélzetüket már teljes értékűen kiépítik. A negyedik (MSN4) gép a környezeti zajterhelési próbák és a villámlástesztek résztvevője lesz, de az első üzembe állító társaság pilótái, valamint karbantartó csapata is ezen az A350-esen kap majd éles kiképzést.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!