Oroszország legnagyobb légi árufuvarozója, az ABC Cargo mentheti meg a Boeing 747-esét, a felek 4 milliárd dolláros vételről tárgyalnak – írta a Bloomberg gazdasági hírügynökség.
Ismét felpörgetheti a 747-8 gyártását a Boeing
A gyártó az Air Bridge Cargo moszkvai székhelyű anyacégével, a Volga-Dnepr Csoporttal arról tárgyal, hogy egy korábbi vételi igényt lehívjanak, ez 10 darab 747-8-as vételét jelentené, a megállapodást a hírügynökség az ügyet jól ismerő, névtelenséget kérő forrásai szerint Farnborough-ban jelenthetik be a légi szalon idején.
Az ügylet segítségével a Jumbo Jet gyártási ciklusa kitolódhat addig, amíg a nagy fuvarozók nem kezdik el lecserélni a kiöregedő szélestörzsű gépeit, így nem lesz üresjárat” a gyártásban. A 747-8-as jelenleg a Boeing második legdrágább típusa a maga 379 millió dolláros listaárával.
A Volga Dnepr szóvivője nem kommentálta az értesülést, annyit azonban megjegyzett, hogy a korábbi vételi szándékkal érintett húsz gépet lehívnák.
A Boeing ebben az évben eddig 4 megrendelést kapott a 747-esre, ezek mindegyike a teherszállító F verzióra szól, a vásárló kilétét egyelőre nem fedték fel.
A 747-es gyártási rátája jelenleg 1,3, havonta, amelyet szeptemberben 0,5-re csökkentenek, ez azt jelenti, hogy kéthavonta fog egy példány kigördülni a gyárból. A gyártás lassítása első sorban a gyengélkedő air cargo piacnak köszönhető, mivel a programot már csak a Freighter verzió tartja életben. A Boeing azonban hosszútávon arra számít, hogy ismét havi 1-re tudja a gyártási rátát emelni. Ennek oka, hogy 3 év múlva több, mint 200 darab Boeing 747-400-as repülőgép éri el az élettartamának végét, ezen repülőgépek újra cserélése pedig potenciálisan fellendítheti a piacot.