Az Aeromexicóhoz kerülhet a Delta Air Lines által megrendelt 75 darab Bombardier CSeries egy része, így kikerülhetőek lennének a büntetővámok.

A Reuters az ügyet jól ismerő két, egymástól független, névtelenséget kérő forrására hivatkozva azt írta, hogy erről már megkezdték a tárgyalásokat, a cél, hogy a Delta Air Lines – amely 49 százalékos tulajdonosa az Aeromexicónak – valahogyan elkerülje az Egyesült Államok által a Boeing kezdeményezésére kirótt büntetővámot.

Bár erre a problémára az Airbus és a Bombardier azt találta ki, hogy az európai gyártó veszi át az irányítást a CSeries projektben, úgy tűnik, a Delta biztosra akar menni.

A források hangsúlyozták, hogy egyelőre nem tudni, mennyi gépről lehet szó, és nem eladás-visszlízing formában kerülne sor a tranzakcióra. Mi több, a gépek valóban az Aeromexico színeiben repülnének, és nem adnák bérbe sem a Deltának, a mexikói cég a regionális flottát szeretné fiatalítani a lépéssel. A Delta szempontjából pedig úgy tűnik, mindegy milyen színekben repülnek a gépek, a lényeg, hogy a CSeries-ek házon belül maradnak.

Grafika: Aeromexico

Így viszont kérdéses, hogy a Delta mit fog kezdeni azzal a 109 darab, kiöregedett McDonell Douglas MD-88-assal, amelyek egy részét a 75 darabos CS100-as rendeléssel szerették volna lecserélni. A Deltához jövő tavasszal érkeznek meg az első CSeries regionális gépek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Egyesült Államok közlekedési minisztériuma még októberben rendelte el, hogy 300 százalékos büntetővámot kelljen fizetni a Bombardier CSeries-ekre. A minisztérium elfogadta a Boeing érvelését, amely szerint a kanadai gyártó dömpingáron, gyakorlatilag bekerülési költségen kínálja a gépeket, mindezt pedig azért teheti meg, mert a kanadai állam tiltott állami támogatásban részesíti a gyártót.

Az Aeromexico flottája jelenleg tisztán Boeingekből áll, a regionális leányvállalat pedig Embraereket használ, a források szerint ezek egyharmadát szeretné a mexikóvárosi társaság lecserélni. Végső döntés azonban még nem született, és versenyben van még a Bombardiet korábban szintén az állami támogatás miatt ostorozó Embraer gépei is.