Véglegesítette Boeing 737 MAX-8 és MAX-9 típusokra szóló megrendelését az Aeroméxico. A ma aláírt szerződés értelmében a mexikói nemzeti légitársaság 60 darab legújabb generációs 737-est rendelt és további 30 gépre opciós vásárlási igényt jelentett be.
A flottafejlesztési program keretében megrendelt repülőgépek összértéke az aktuális listaárak alapján több, mint 6 milliárd dollár. A mexikói légitársaság júliusban írta alá azt a szándéknyilatkozatot, amelyben a 737 MAX típuscsalád mellett kötelezte el magát.
A döntés nem meglepő hiszen a vállalat flottájában kizárólag az amerikai repülőgépgyár típusai szolgálnak. A 737-es típuscsalád Next Generation változatának két altípusa, a -700-as, valamint -800-as is megtalálható a gépparkban. Az első Boeing Sky Interior (BSI) kabinbelső opcióval szerelt 737-esét egyébként nemrég, szeptember 20-án állította forgalomba az Aeroméxico. A 737 MAX modellekben már alapfelszereltségként jelenlévő kabinberendezés tartalmi elemeiről részletesen beszámoltunk korábbi cikkünkben.
A mexikói szerződéssel a Boeing 737 MAX rendelésállománya 938 darabra kúszott fel. Amennyiben ez így folytatódik a gyártónak akár még az idei évben sikerülhet elérnie az ezres darabszámot. Tekintve, hogy a költséghatékonyság jegyében újratervezett MAX családot mindössze kicsivel több, mint egy éve, 2011 augusztusában jelentette be a Boeing nagyszerű értékesítési rátáról lehet beszélni.
A gyár egyelőre nem említ szállítási adatokat, de az Aeroméxico júliusban, az előszerződés bejelentésekor kiadott spanyol nyelvű közleménye szerint a vállalat 2018-tól várja első MAX típusát.
Izgalmas elvárás ez, hiszen a Boeing Commercial Airplanes mindössze egy évvel korábban 2017-ben tervezi forgalomba állítani a 737 MAX első változatát, ezért sem lehet véletlen, hogy az amerikai fél közleménye nem tartalmaz gépátadási dátumokat.