Az Air New Zealand, már a sokadik légitársaság, amely arra az elhatározásra jutott, hogy megválik kétszintes Jumbóitól és azokat két-hajtóműves, gazdaságosan üzemeltethető típusokra cseréli.
Búcsúznak a Philippine Boeing 747-esek
A Boeing 747-400-asok vesztét a négy hajtómű által generált többletfogyasztás és a korosodó gépek karbantartás igényének megnövekedése okozza, leváltásukra az Air New Zealand a két-hajtóműves Boeing 777-300-as és a Boeing 787-9 Dreamliner, típusokat rendelte az amerikai repülőgépgyártól. A 787-9 esetében indító légitársaságként mutatkozik be az Air New Zealand.
A szigetország nemzeti fuvarozójának flottájában jelenleg két 747-400-as teljesít járatokat, ZK-NBV és ZK-SUH lajstromokkal. A gépeket várhatóan szeptemberben vonják ki az aktív szolgálatból. Az Air New Zealand méltóképpen búcsúzik két öreg Jumbójától, ugyanis még kivonásuk előtt szeptember 6-án búcsúrepülést szerveznek a gépeknek, Sydney és Auckland között.
A típus elsősorban Los Angelesbe és Brisbanebe teljesített járatokat Aucklandből, az utolsó járatot is Los Angelesbe repülik szeptember 10-én.
A JAL, az ANA és Philippine Airlines után az Air New Zealand is Boeing 747-es nélkül marad. A Jumbók sajnos gazdaságtalan üzemeltetési mutatóik és a korszerűbb gépek térnyerése miatt egyre inkább kikopnak a flottákból. Az üzemeltetők részéről viszont racionális döntés a sokat fogyasztó és esetenként igen koros gépek kivonása.