Az Airbus alabamai Mobile-ban működő üzemében gyártott első repülőgépét, egy A321-est 2016. április 25-én adták át üzemeltetőjének, az amerikai JetBlue-nak.
Az európai repülőgépgyártó még 2012-ben jelentette be, hogy keskenytörzsű gyártósort létesít Alabamában.
A hatszázmillió dolláros létesítmény felépítését kevesebb, mint egy évvel a bejelentést követően kezdte meg az Airbus és 2015. szeptemberében kezdte meg működését.
A most átadott első repülőgép mellett további kilenc A320-családba tartozó repülőgép gyártása van folyamatban az amerikai üzemegységben. A gyáregység 2017. év végére éri majd el a vállalatvezetés által elvárt, havi négy darab repülőgépes kibocsátási rátát.
A mobile-i gyárban még csak a jelenlegi hajtómű opcióval felszerelt – azaz ceo – keskenytörzsű Airbusokat gyártanak, de
a 2017-es év vége felé fokozatosan elkezdenek átállni a NEO-széria gyártására ebben az üzemben is.
Az Airbus az utóbbi időben hangsúlyt fektet arra, hogy a két fő gyáregység, Toulouse (Franciaország) és Hamburg (Németország) mellett a repülőgépeinek összeszerelését, végszerelését a legfontosabb, nem európai piacain végezze. Ezzel egyrészt munkahelyeket teremt a stratégiai fontosságú piacokon, másrészt növeli a saját gyártási kapacitását.
A gyártó márciusban tette le az alapkövét a kínai Tiencsinben létrejövő Airbus A330-as új gyártó és átadó központjának (C&DC), mely a jelenleg már működő keskenytörzsű összeszerelő üzem mellett funkcionál majd.
A tiencsini C&DC egység feladata lesz a távol-keleti piacon értékesített repülőgépek utaskabinjainak berendezése, a repülőgépek külső festése, a hajtóművek tesztelése, a vásárlóknak történő átadást megelőző repülések és az átadások dokumentációja és a kapcsolódó folyamatok menedzselése.