Az előírt érték alá csökkent az elkülönítés a múlt héten Kenya légterében két, egymás útvonalát keresztező, azonos magasságon közlekedő repülőgép között a flightradar24.com virtuális radarhálózatot üzemeltető weboldal híre szerint.
Az Ethiopian Airlines ET858-as számú, Johannesburgból Addis Abebába tartó és az olasz Neos légitársaság NO252-es számú, Veronából Zanzibárba tartó járata között csökkent az előírt alá az elkülönítés. Előbbi járatot egy Boeing 737-es, utóbbit egy Boeing 767-es teljesítette.
Az eset még augusztus 29-én történt Kenya légterében, az ország déli része felett.
Mindkét repülőgép FL370-es repülési szinten közlekedett, egymást keresztező, összetartó útvonalon.
Ethiopian Airlines flight #ET858 and Neos flight #NO252 narrowly avoided a mid-air collision at 37,000 feet over Kenya…
Közzétette: Flightradar24.com – 2018. szeptember 5., szerda
A repülőgépek levegőben történő összeütközésének megelőzésére hivatott TCAS (traffic collision avoidance system) rendszer működésbe lépett és az etióp repülőgép emelkedésbe kezdett, annak érdekében, hogy elkerüljék az ütközést.
A hír arra nem tért ki, hogy mekkora volt a legkisebb távolság vízszintes és függőleges irányban a két légijármű között.
Az alábbi Twitteres videó kommentárja szerint a TCAS rendszer emelkedésre utasította a 737-es pilótáit.
A video showing a RA in Ethiopian airspace. An Ethiopian 737 from Johannesburg-Addis, and a Neos 767 from Verona-Zanzibar, were head on at the same level, FL370. Only a TCAS RA alerted the crew and allowed the 737 to climb out of danger. pic.twitter.com/6QscAfd513
— Flight (@flightorg) September 5, 2018
2018-08-29: Serious Airprox incident at night over southern Kenya between NEOS flight #NOS252 (B767-300, I-NDOF) from Verona to Zanzibar and Ethiopian AL #ET858 (B737, ET-ASJ) from Jo'burg to Addis. Both aircraft were at 37,000 ft. pic.twitter.com/CL3fiW3lMQ
— JACDEC (@JacdecNew) September 5, 2018