Salvador Dalí vagy Diego Velázquez az Iberia szótárában nem a festőket jelöli, hanem azokat a prémium várókat a madridi repülőtér 4-es terminálján, amelyeket év végén újítottak fel. Megnéztük, hogyan festenek most ezek a helyszínek, és körbenéztünk a légitársaság vadonatúj Airbus A350-es gépének fedélzetén is.

A spanyol légitársaság Dalí elnevezésű business várója a nyári időszakban még erős kívánnivalót hagyott maga után. Szakadt bőrkanapék, lelakott belső elemek jellemezték, ráfért már a felújítás. Úgy tűnik, ez feltűnt az üzemeltetőnek is, így aztán az ősszel nekiláttak és pár hét alatt teljesen meg is újították.

A szatellit terminálon lévő Velázquez váró pedig kibővült, és egy új étterem is várja itt a nem schengeni övezetbe irányuló hosszútávú járatok utasait. Mindkét helyszínen kellemes illatú parfümöt fújnak a levegőbe, és a tágasságérzettel sem lesz probléma, mivel a fejünk felett hatalmas tér van a terminál tetőszerkezetéig. Rendkívül világos és barátságos, ebben minden bizonnyal verhetetlenek ezek a várók.

Hirdetés

Mindkét egységben azonos stílusúak a székek és az asztalok, utóbbiaknál az utasok kérésére újítottak is: mindegyiknél van telefontöltési lehetőség. Amíg a komolyabb felnőttek dolgoznak, vagy esznek, addig a gyermeklelkűek xboxozással üthetik el az időt az erre kialakított helyiségben. Azoknak pedig, akik pihenni szeretnének, alvófülkék állnak rendelkezésre, a felfrissülésről a zuhanyzók gondoskodnak.

Fotó: AIRportal.hu

Az Iberia étel- és italválasztéka rendkívül bőséges, a megszokott üdítőkön kívül spanyol borok és égetett szeszek is rendelkezésre állnak. A szatellit terminálon elérhető étterem csak az esti órákban van nyitva (cserébe teljes értékű étteremként működik), a várók többi részén általában hideg fogások érhető csak el, de este meleg ételek közül is lehet választani.

Fotó: AIRportal.hu

A prémium szolgáltatások azonban itt nem érnek véget. Körbenéztünk az Iberia legújabb géptípusa, az A350-900-as fedélzetén is. A vadonatúj Airbus-szélestörzsű 359 székes konfigurációban került a spanyol légitársasághoz, 24 prémium turista és 31 business osztályú ülőhellyel.

Fotó: AIRportal.hu

A prémium turista osztályon 48 centiméter széles és 18 centiméterrel hátradönthető székek találhatók, a sorok 2-4-2-es elrendezésűek, köztük a távolság 94 centiméter. Az ülések aljából lábtartó hajtható ki, amelynek dőlése változtatható, ahogy a fejtámla magassága is állítható.

Fotó: AIRportal.hu

A 12 hüvelykes, az első üléssorban a karfából elővarázsolható érintőképernyőt a szék oldalába helyezett vezérlő kezeli, a fedélzeti szórakoztató rendszerben játékokat és mintegy 60 filmet, 105 sorozatot, dokumentumfilmet, valamint 150 ország magazinjait lehet böngészni.

Fotó: AIRportal.hu

A prémium turista osztályon utazók a szokásos párnákon és takarókon kívül zajszűrős fülhallgatókat is kapnak, a székeknél EU-s, amerikai és brit szabvány szerinti áramfelvételi pontok, USB-csatlakozók és fedélzeti wifi is elérhető.

Fotó: AIRportal.hu

A business osztályon fejedelmi tér várja az utasokat, a 66 centiméter széles, teljesen sík ággyá alakítható, szövet borítású ülések 1-2-1 elrendezésben vannak a fedélzeten, így az ablak mellett ülőknek sem kell átmászniuk senkin.

Fotó: AIRportal.hu

A sorok közti távolság majdnem 2 méter, az üléseknél saját, állítható fényerejű, LED-es fényforrás található, külön állítható a deréktámasz, és masszázs funkció is segíti a kényelmes utazást.

Fotó: AIRportal.hu

A fedélzeti szórakoztató rendszer kínálata azonos a prémium turista osztályéval, de nagyobb, 15,4 hüvelykes érintőképernyőn lehet elérni, és természetesen székenként itt is található vezérlő, ahogy zajszűrős fejhallgató és a három szabvány szerinti áramfelvételi pont is.

Fotó: AIRportal.hu

A két osztály kiszolgálásánál között az étel- és italkínálatban is van különbség, a business osztályon a sztenderdeknek megfelelően porcelán tálakon kínálják az ételeket, és a szeszes italokból is korlátlan a fogyasztás. Sajnos a látogatásunk idején mindezeket, illetve a felszolgálás minőségét nem sikerült kipróbálnunk, mivel a gépet éppen egy New York-i járatra készítették fel a Barajas reptéren.

Fotó: AIRportal.hu

A statikus tesztek alapján az Iberia prémium turista- és business-szolgáltatása egyaránt rendkívül versenyképes, az utasoktól az AIRportalhoz érkezett visszajelzések alapján az A350-esek üzleti osztálya hosszú távú járatokon is nagyon kényelmes, ergonómikus,  emellett valódi prémium szolgáltatást nyújt.