A fedélzeti szórakoztató rendszerbe integrált fizetős szolgáltatások tehetik ki a diszkont hosszútávú járatokon szedett bevételek nagy részét, és így jelentős mértékben hozzájárulhatnak a járatok jövedelmezőségéhez – írta az Avation Week szaklap.

Mint ismeretes, a diszkont cégek árbevételének nem kis részét teszik ki a fizetős szolgáltatások, illetve a cég könyvelésében szintén nagy (és egyre nagyobb) tételt jelent az ebből származó úgynevezett kiegészítő árbevétel. A hosszútávú járatokon ez lehet az egyik kulcs, hiszen minél hosszabb egy járat, annál nagyobb igény van az IFE-re, azaz a fedélzeti szórakoztató rendszerre, amelynek termékeit ugyanúgy pénzért kínálhatják a társaságok.

Az Aviation Week elemzésében rámutatott, hogy bár Európa kicsit lemaradt a long haul low cost modell bevezetésén, idővel egyre többen indítják el ezt a piacot lefedő cégüket. Elég csak a Levelre, a Boostra, vagy az Eurowingsre gondolni. Ezeken a járatokon természeteseten ugyanúgy megtalálható az IFE, annak alkalmazása azonban eltérő, a közös pont azonban az, hogy tapasztalat híján az üzleti modell egyelőre kiforratlan.

A szaklap által megszólaltatott Florent Petteni, az Airbus beltértervezője szerint a légitársaságok egyelőre azt vizsgálják, hogy a repülőgép fedélzetére telepített monitorokon, vagy inkább az utas saját tabletjén, telefonján keresztül éri-e meg jobban szolgáltatást biztosítani. utóbbi mellett szól, hogy személyre szabottabb lehet az ajánlat, és technikailag is egyszerűbb. Emellé pedig csomagban értékesíthető a fedélzeti Wi-Fi is, ennek gondolatával a hosszútávú járatokon a Norwegian már kacérkodik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Singapore Airlines | © AIRportal.hu

Fotó: Singapore Airlines


David Bruner, a Panasonic Avionics alelnöke a lapnak azt mondta, az utasok most leginkább a full service légitársaságokkal kötik össze a fedélzeti szórakoztató rendszert, vagyis nem számolnak vele a diszkont cégek hosszútávú járatain, ezt próbálja a Norwegian megtörni.

A júniusban bemutatkozó Level diszkont légitársaság jelenleg pénzért kínálja a fedélzeti Wi-Fit és ehhez ingyen biztosítja az IFe használatot, utóbbi azonban csak bevezető “akció”, később ezt is fizetős szolgáltatásként biztosítják a székek háttámlájába épített érintőképernyőn keresztül.

Jay Sorensen, az IdeaWorksCompany munkatársa azonban azt gondolja, hogy a jövő mindenképpen a személyes eszközökön (tabletek, okostelefonok) keresztül elérhető szórakoztató rendszeré, már csak azért is, mert azon a saját tartalmainkat is magunkkal vihetjük. A tabletnek megvan az az előnye is, hogy jóval könnyebb, mint a minden székhez beszerelt adattároló, így a gépek fogyasztása is csökkenthető.