A magyar a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalatára, az Aviation Engineering Zrt-re ruházta át az Iljusin Il-103 típusú repülőgép kizárólagos gyártási és világszintű értékesítési jogát az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC). A magyar repülőgépgyártó más típusú repülőgépek fejlesztése, valamint azok gyártása és értékesítése terén is együttműködik. A megállapodással megnyílt az út a Fusion típuscsalád és a Pécsett gyártott kompozit elemek oroszországi exportja előtt is.

Az UAC, az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium és a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalata, az Aviation Engineering Zrt. a mai napon ünnepélyes keretek között szerződést kötött a 14. Nemzetközi Légiipari kiállításon, a MAKS-on – közölte lapunkkal a Magnus Aircraft Zrt.

A szerződés értelmében a UAC átruházta az Il-103 típusú repülőgép kizárólagos gyártási és világszintű értékesítési jogát a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalatára, az Aviation Engineering Zrt.-re.

Boros László a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója valamint az Aviation Engineering Zrt. elnöke, és Yuri GRUDININ, az Iljusin (a UAC tagvállalatának) igazgatója az ünnepélyes aláíráson. (Forrás: Magnus Aircraft Zrt. )

Továbbá a megállapodás a közös fejlesztésekről is rendelkezik úgy, mint az Il-103 modernizálása, és a hosszútávú tervek alapján további, más típusú repülőgépek fejlesztése és azok gyártása és értékesítése.

Az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium gyártja és forgalmazza a Mikojan, Szuhoj, Jakovlev, Tupoljev, és Iljusin típusú repülőgépeket. A repülőgépipari óriásvállalat 2006-ban jött létre több világméretű repülőipari cég összeolvadásából, mint pl. az Iljusin, Mikojan, és a Szuhoj az orosz repülőgépipar fejlődését és egységesítését megcélozva.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az IL-103 típusú repülőgépet az 1990-es években fejlesztette ki az Iljusin tervezőiroda, mely később 1998-ban orosz gépként elsőként kapott engedélyt az FAA (Federal Aviation Authority, vagyis az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala) által. A 4-üléses repülőgép szélsőséges körülmények között is biztonságos és kényelmes, legfőképpen mindennapi használatra lett kialakítva.

Forrás: Wikimedia Commons

A szerződés értelmében a Magnus Aircraft Zrt. – amely kompozit kétüléses szabadidő és oktató repülőgépek fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával foglalkozik – kizárólagosan gyártja és értékesíti világszinten az Il-103-as típusú repülőgépet.

A megállapodás továbbiakban hatalmas lehetőség is a magyar vállalatnak, hiszen a Pécsett gyártott kompozit elemek és a Fusion termékcsalád oroszországi exportja ezáltal elérhetővé vált.

Az aláíráson orosz oldalról Yury SLYUSAR, a UAC igazgatója, és Yuri GRUDININ, az Iljusin igazgatója voltak jelen. A magyar felet BOROS László, az Aviation Engineering Zrt. elnöke, HORVÁTH Róbert, az Aviation Engineering Zrt. vezérigazgatója, FÁBIÁN István a Magnus Aircraft Zrt. projektfelelőse, Georgij KAKTUS az Aviation Engineering Zrt. tulajdonosa, és FÁBIÁN Gábor a Magnus Aircaft Zrt. kiemelt partner kapcsolattartója és pilótája képviselte.