Miután sikeres átalakításon ment keresztül, a Qantas megkezdi a nemzetközi terjeszkedést, először Kínában kezdenének bővítésbe.
Szárnyal a Qantas, milliárd dolláros eredményt jelentett a cég
Az ausztrál légitársaság átalakítása igazi sikersztori lett, amolyan pozitív állatorvosi ló a légiközlekedés világában. Alan Joyce vezérigazgató nem csak sikerrel alakította át a légitársaság struktúráját, járathálózatát, de még busás nyereségesség is társult e mellé. A Qantas ugyanis második éve jelentős profitot termel, és nem csak üzemi, de nettó szinten is. Ha más nem, a folyamatosan gondokkal küzdő Alitalia vethetne az esetre egy pillantást.
Alan Joyce legutóbb a Bloomberg TV-nek nyilatkozott Pekingben, a Skift tálalása szerint a vezérigazgató Ázsiában kezdené meg a nemzetközi terjeszkedést, miután erre nagyon stabil pénzügyi alap képződött az átalakítással, és a költségszint erős kontroll alatt tartásával. Mint mondta, a kontinensen belül Kína az elsődleges cél, a pekingi járatukat minél hamarabb fel akarják újítani, amelyet még a válság kellős közepén szüntettek meg.
A kínai járatok újranyitását már a két ország kormánya is támogatja azáltal, hogy bilaterális megállapodást írtak alá, ennek értelmében bármelyik ország légitársasága bármennyi járatot indíthat a két ország között. Az alapot ehhez az szolgáltatta, hogy Kínából érkezett az elmúlt időszakban a legtöbb turista Ausztráliába megelőzve az új-zélandiakat: 1,2 millióan látogattak el a kenguruk földjére a világ legnépesebb országából.
Az új útvonalakon a Qantas már bevetheti az első Boeing 787 Dreamlinerét is, és jövőre már elindítja az első közvetlen, 17 órás járatot Perth és London között. Az ausztrálok 9 darab Dreamlinert rendeltek, de, ha kiderül, hogy jó nyereséggel üzemeltethetőek, akkor igényt tartanának a 45 darabos opcióra is.
A Qantas az átalakítás miatt számos olyan hosszútávú járatot szüntetett meg korábban, amelyen légiszövetségi, vagy codeshare partnereik jelen voltak, így helyzetbe hozták az Emirates-et, a China Easternt és az American Airlinest is. Ezeket a járatokat most lassan újranyitják majd, miután a nemzetközi üzemelésből folyamatosan nő a bevétel aránya, összesen 29 százalék származott ezekből a járatokból.
A Qantas korábban a kormány segítségét is kérte a súlyos anyagi helyzet megoldásában: egy 2,7 milliárd dolláros fedezet nélküli hitel felvételéhez kérte volna a kormányzat kezességvállalását, de a Tony Abbott vezette kormány ezt visszautasította. A légitársaság végül ötezer dolgozójától volt kénytelen megválni és megkezdték a Jetstart is magába foglaló cégcsoport rendbe tételét.
A flotta átalakításával mintegy hatszázmilllió dollárt spóroltak. Az összes Boeing 767-est és nem felújított 747-est kivonták a flottából, helyüket a Jetstar diszkont leányvállalattól érkező Airbus A330-asok vették át, a 21 darabos Airbus A320-as rendelésüket négy évvel eltolták és a gazdaságosabb, neo típusokra konvertálták, első ötven Boeing 787 Dreamlinerük, illetve utolsó nyolc Airbus A380-asuk átvételét egy évvel elhalasztották.