Földre kényszerültek az orosz IrAero Airlines tavaly beszerzett Boeing 777-esei, mert a légitársaság megszakította az együttműködést kínai partnerével.

A magántulajdonban lévő orosz cég 2018 második felében vásárolt három, húsz évesnél is idősebb Boeing 777-200-as szélestörzsű repülőgépet, amelyekkel orosz turistákat szállítottak Kínába különböző nyaralócélpontokra.

Forrás: Flickr – Papas Dos

Az utaztatásokat a légitársaság a kínai Zhujiang turisztikai ügynökséggel együttműködésben végezte, azonban alig öt hónappal azután, hogy elindította a járatokat, az IrAero bejelentette azok megszüntetését, és a partnerség felbontását.

Indoklásuk szerint a kínai fél nem teljesítette szerződésben rögzített pénzügyi kötelezettségeit.

Ezt követően a 777-esek földre kényszerültek, mert megmaradt járathálózatában a cég nem tudja azokat használni, bár tettek erre kísérletet, a január 10-i Vlagyivosztok – Moszkva járatot követően azonban kivonták azokat a menetrend szerinti forgalomból.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A három szélestörzsű Boeing ezért jelenleg Moszkva Domogyedovón, a földön rostokol, parkoltatásuk jelentős többlet kiadást jelent a légitársaságnak.

Két gép 2019-ben még egyáltalán nem repült, utolsó járatukat december 26-án és 29-én teljesítették az Azur Air nyaraló charter légitársaságnak wet-lease konstrukcióban.

A vezetés ezért sürgősen új feladatot szeretne a gépeknek találni, hogy legalább a költségeket fedezni tudja, és a plusz tételek ne rontsák le a pénzügyi eredményt.

A Russian Aviation Insider saját forrásaira hivatkozva azt írja, a probléma megoldása egyre sürgetőbb, mert egy esetleges ügyféllel történő gyors megállapodás esetén sem valószínű, hogy a három gép még a tavasz kezdete előtt pénz tudna termelni.

A legvalószínűbb, hogy egy másik, egyelőre nem megnevezett partner közreműködésével indulhatnak újra a járatok Kínába, és áprilisban akár Törökországba is szállíthat nyaralni vágyó utasokat az IrAero.

Az irkutszki bázisú légitársaság fő profilja az Oroszországon belüli regionális jártok üzemeltetése, flottáját ennek megfelelően főleg regionális típusok alkotják: egy Bombardier CRJ-100, négy CRJ-200, valamint kilenc orosz gyártású Szuhoj Superjet 100-as.