Letért a futópályáról felszállás közben a Summit Air Let L-410-ese, majd az előtéren várakozó helikopterek közé csapódott Lukla repülőterén, Nepálban.

A 9N-AMH lajstromjelű repülőgép a reggeli órákban indult a Tendzing–Hillary, korábbi nevén Lukla repülőteréről, ám a nekifutás kezdeti szakaszában a pályáról jobbra letért, végül az előtéren álló két helikopter közé csapódott.

A légitársaság közleménye szerint a fedélzeten mindössze a 3 fős személyzet tartózkodott, a repülőgép utasokat nem szállított.

A balesetben az L410-es és a Manang Air 9N-ALC lajstromjelű Eurocopter AS 350 helikoptere teljesen összetört. Az előtéren várakozó másik helikopter – szintén egy AS 350-es – csak kisebb sérüléseket szenvedett.

A balesetben az L-410-es elsőtisztje és két, az előtéren tartózkodó hatósági személy olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy életüket vesztették.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgép kapitánya, valamint a helikopter pilótája is megsérült a balesetben, őket és a Summit Air légiutas-kísérőjét egy katmandui kórházba szállították.

Nem a biztonságáról híres a Summit Air

A Summit Air 2011-ben kezdte meg működését, akkor még Goma Air néven, 2014-től – az első Let L-410-es beérkezésével – menetrend szerinti járatokat is teljesít. Az indulás óta további négy L-410-es is csatlakozott a flottához, a legújabb 2017-ben.

A most balesetet szenvedett repülőgépnek tavaly volt egy hasonló – akkor szerencsés kimenetelű – eseménye, amikor leszállás közben jobbra kitért. Majd néhány hónapra rá a felszállást sem tudta megkezdeni, vélhetően a futómű meghibásodása miatt.

A légitársaságnak 2017-ben volt már egy halálos balesete, a fedélzeten akkor is csak a személyzet tartózkodott. A repülőgép leszállás közben, a luklai repülőtér előtti meredek hegyoldalnak csapódott, abban a balesetben a kapitány és az elsőtiszt is életét vesztette.

A világ legextrémebb repülőtere

A 2860 méter magasan fekvő Lukla repülőteret 1964-ben nyitották meg, elsősorban hegymászók használják, mivel a Himalája Csomolungma (Mount Everest) csúcsa mindössze 40 km távolságra van légvonalban. A repülőtér meredek hegyoldalra épült, egyetlen futópályával rendelkezik, amelynek hossza mindössze 520 méter, és egy szakadékban végződik.

A repülőteret 2008-ban nevezték át Tendzing-Hillary repülőtérre, Sir Edmund Hillary és a serpa Tendzing Norgaj tiszteletére, akik 1953. május 29-én a világon elsőként mászták meg a Himalája legmagasabb csúcsát.