Csukott orrfutóval szállt le szerda este a LOT lengyel légitársaság egyik Bombardier Q400-as turbólégcsavaros repülőgépe Varsóban. A repülőteret lezárták, a repülőgép fedélzetén 63 fő utazott, senki nem sérült meg.
A járat Krakkóból érkezett Varsóba, a kanadai gyártmányú repülőgép orrfutóját nem sikerült kiengedni megfelelően.
A virtuális radaradatok tanúsága szerint a repülőgép 18:16-kor szállt fel Krakkóból, majd 10 000 láb magasságig emelkedett.
A pilóták feltehetően már a felszállást követően, a futóművek behúzásakor észlelték, hogy az orrfutóműnél probléma lépett fel, így 10 000 lábas (kb. 3 000 méter) magasság elérésekor megszakították az emelkedést, majd 18:23-kor visszafordultak Krakkó irányába, mintegy 3 perc elteltével pedig újra Varsó felé vették az irányt.
A személyzet feltehetően azért döntött az út folytatása mellett, mert a lengyel főváros repterén hosszabb futópálya áll rendelkezésre, mint Krakkóban, a reptér jobban fel van készülve a kényszerhelyzetek kezelésére és az időjárási feltételek is kedvezőbbek voltak Varsóban.
A LOT lengyel légitársaság LO3924 számú járatát teljesítő SP-EQG lajstromjelű repülőgép 19:30 perckor szállt le a repülőtér 11-es jelű futópályáján. A helyszíni fotók tanúsága szerint a repülőgép orrfutója nem nyílt ki, vagy becsuklott, a repülőgép az orr-részén támaszkodva állt meg a futópályán.
Tylko na profilu @WiadomosciTVP – zdjęcia po awaryjnym lądowaniu samolotu na @ChopinAirport pic.twitter.com/sc3QYq2wr6
— WiadomościTVP (@WiadomosciTVP) January 10, 2018
A megállást követően a repülőtéri tűzoltók oltóanyaggal előzték meg az orr rész esetleges kigyulladását, majd az utasokat a futópályán szállították ki a repülőgépből.
A repteret legalább négy óra időtartamra lezárták, végül 23:10-kor tudta újraindítani a forgalmat az üzemeltető.
A reptérüzemeltető tájékoztatása szerint a mentési munkálatok folyamatban vannak. A légitársaság tájékoztatása szerint a repülőgép fedélzetén 59 utas, és négyfős személyzet tartózkodott, senki nem sérült meg.
A Chopin repülőtér üzemeltetője arra kéri azokat az utasokat akik az este folyamán utaznak Varsó érintésével, hogy érdeklődjenek a légitársaságuknál a járatuk státuszáról.
Az SP-EQG lajstromjelű Bombardier (de Havilland Canada) DHC-8-402Q Dash 8-as repülőgép az internetes adatbázisok szerint mintegy öt és fél éves, 2012-ben vette át az euroLOT, a lengyel légitársaság egykori regionális leányvállalata. A repülőgép a leánycég 2015 áprilisi megszüntetése óta repül a LOT flottájában.
Amint arról korábban beszámoltunk, pontosan két hónapja, 2017. november 10-én történt hasonló esemény az angol Flybe légitársaság Q400-as repülőgépével.
Fotók az eseményről a közösségi médiából
#LO3924 KRK-WAW crash landed in WAW due to landing gear failure! #lotpolishairlines #chopinairport pic.twitter.com/XQEEWVp8ke
— Martin Ino (@automapics) January 10, 2018
Lądowanie bez podwozia na lotnisku Chopina lot z Krakowa do Warszawy -koszmar!!!!! #Lot #chopinairport #warsaw pic.twitter.com/sWz1LxWU0H
— Rafał Brzoska (@RBrzoska) January 10, 2018
⚠️ #EMERGENCY landing of LOT Polish Airlines No. LO3924 flying from Krakow to Warsaw. There are no victims. Rescue operation is in progress. We will keep you informed. Warsaw Chopin Airport has been closed – currently for 4 hours. Please keep in touch with your carrier.
— Chopin Airport, WAW (@ChopinAirport) January 10, 2018
Okęcie teraz. Lotnisko wstrzymało operacje po kłopotach samolotu LOT pic.twitter.com/zOB7sQpfZc
— Paweł Szot (@szotpawel) January 10, 2018