A párizsi légiszalon második napján az Airbus a francia La Compagnie színeiben mutatta be az A321neo megnövelt hatótávolságú LR változatát, amivel a légitársaság a transzatlanti útvonalain közlekedő Boeing 757-eseit váltja le. 

Az európai gyártó, követve az újfajta irányvonalat, nem gyári tesztpéldányokat mutat be új generációs típusaiból az eseményen, hanem valamelyik üzemeltető színeiben már utasokat szállító vagy hamarosan forgalomba álló repülőgépeket prezentál a statikus bemutatókon.

A 2014-ben indult, jelenleg három géppel üzemelő ‘butik légitársaság’ különlegessége, hogy kizárólag üzleti osztályú székek vannak gépeik fedélzetén, ezzel az egyedi konfigurációval teljesítenek járatokat Párizs Orly és New York Newark (EWR) reptere között.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Laurent Magnin, az XL Airways és a La Compagnie elnöke elmondta, az egyedi üzleti modellben működő céget azért hozták létre, mert a megelőző húsz évben a légiipar elvesztette korábbi szellemiségét, és minden szempont elé került az árak és a költségek minimalizálása.

Véleménye szerint a koncepciójuk azért sikeres, mert egyedi a piacon, még azok a cégek sem vetélytársak, amelyek gépein megtalálható az üzleti osztály a turista mellett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Gael Meheust, a CFM hajtóműgyártó vezérigazgatója hozzátette, a La Compagnie az üzleti utasoknak tökéletes légihidat hozott létre Párizs és New York között 2014-ben. A fejlődéshez, és a szolgáltatás színvonalának további emeléséhez pedig az elődtípusoknál 30%-kal halkabb erőforrásokkal járulhat hozzá a vállalat.

Christian Vernet, a La Compagnie igazgatója hangsúlyozta, a közeljövőben nem tervezik új útvonalak megnyitását, de a későbbiekben elkezdik felkutatni a potenciális piacokat, amelyek akár az USA nyugatabbra fekvő nagyvárosai is lehetnek.

Ehhez kapcsolódóan Vernet újságírói kérdésre válaszolva elmondta, a következő hónapokban akár dönthetnek is a párizsi légiszalon első napján bejelentett, még nagyobb hatótávolságú Airbus A321XLR megrendeléséről, annyira elégedettek az LR-rel, amelyből várhatóan szeptember veszik át a második példányt.

Kiemelte, a cég saját maga vásárolta meg az új generációs gépeket, azokat a Boeing 757-esekkel ellentétben nem lízingeli.

A cég 2016-ban még a Boeing szintén új generációs, transzatlanti utak teljesítésére is alkalmas 737 MAX-típuscsaládja iránt is érdeklődött, 2017-ben azonban végül a 757-esek teljesítményéhez közelebb álló, a 737-esnél valamivel nagyobb kapacitású Airbus-típus mellett döntöttek. Egyelőre a Boeing 757-eseket sem vonja ki a cég, azokat alkalmi charter járatokra adja bérbe a cég például nagyvállalatok vagy sportcsapatok részére.

Az F-HBUZ lajstromjelű gép fedélzetén összesen 76, teljesen vízszintes ággyá alakítható üzleti osztályú ülés található 2-2-es elrendezésben, amelynek nagy személyes teret is biztosítanak a prémium utasok számára. Az F-HBUZ lajstromjelű Airbus A321LR fedélzetét Budapesten, a Lufthansa Techniknél szerelték fel széles sávú, vezeték nélküli internet kapcsolattal.

Galéria a La Compagnie első A321LR gépéről