Leleplezték az orosz UAC és a kínai Comac vegyesvállalata, a CRAIC (China-Russia Commercial Aircraft International Corporation) által közösen fejlesztett új generációs szélestörzsű, CR929 típusjelű repülőgép törzsének mockupját a 12. kínai légiszalonon. Az 1:1 arányú makett a törzs első részét mutatja be kívülről-belülről.

Forrás: COMAC

A tervek szerint a CR929-es három változatban készül majd, a -600-as lesz az alapváltozat és lesz egy rövidebb -500-as és egy nagyobb befogadóképességű, hosszabb törzsű -700-as variáns is.

Az utasszállító változat mellett, áruszállító, business, privát és egyéb különleges – vélhetően katonai, állami – feladatokra alkalmas variáns is készül majd a CR929-ből.

A tervek szerint a CR929 esetében a modern, új generációs nyugati repülőgépekhez hasonlóan alkalmazzák az új technológiákat, a típustömegét tekintve legalább 50%-ban készül majd kompozit anyagokból és titánium alkatrészekből. A repülőgépen elektromosan működtetett sugárfordító és fékrendszert, valamint szintén elektromosan mozgatott kormányszerveket alkalmaznak majd.

A típus mindhárom változata 63,3 méter széles szárnyfesztávval rendelkezik majd, a szárnyakat aerodinamikai szempontból a legújabb generációs sztenderdeknek megfelelően tervezik.

A CR929-600-as alapváltozat törzse 63,8 méter hosszú lesz, melyet a gyártó négyféle kabinberendezéssel szállít majd.

A háromosztályos változatot 8 első-, 30 business-, és 243 turistaosztályú üléssel szerelik fel. Egyosztályos székezéssel 405 turista osztályú utas repülhet majd a típus fedélzetén, de sűrűbb – diszkont jellegű – székezéssel a férőhelyek száma akár 440-ig növelhető.

A turista osztályon a Boeing 787-esekhez és az A350-esekhez hasonlóan 3-3-3-as elrendezést tervez a gyártó, a szállítható utasok számát tekintve is a két nagy gyártó új generációs szélestörzsű típusaihoz pozicionálja a CR929-est az orosz-kínai konzorcium.

Forrás: COMAC