A kormányszervekkel együtt fenntartható bioüzemanyag gyártást támogat az Air France, hogy Franciaországban minél hamarabb kiépülhessen a gyártókapacitás.

A légitársaság közlése szerint a francia Közlekedési Minisztériummal és Pénzügyminisztériummal karöltve írt alá megállapodást arról, hogy támogatják a fenntartható forrásból származó bioüzemanyag előállítását és az infrastruktúra telepítését Franciaországban. A kezdeményezéshez olyan nagy cégek is csatlakoztak, mint az Airbus, a hajtóműgyártó Safran és a Total olajipari óriás.

A közlés szerint az ember által kibocsátott szén-dioxid 2-3 százalékát a légiközlekedés termeli, a fenntartható bioüzemanyag pedig az egyik legjobb módja annak, hogy elérjék a szén-dioxid-csökkentés terén vállalt célokat. Konkrétan azt, hogy 2020 után a légiipar a széndioxid szint növekedése nélkül legyen képes bővülést elérni.

Az Air France-nak – mint írták – több éves tapasztalata van már a bioüzemanyag felhasználásában, illetve a logisztika megszervezésében, nem mellékesen az utasok is pozitívan fogadják ezt a fajta hajtóanyagot. Ahhoz azonban, hogy az országban fellendüljön a gyártás fenntartható biomassza termelés kell, és gazdaságilag is jövedelmezővé kell tenni az előállítást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ENSZ légügyi szerve, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) tavaly léptette életbe a szén-dioxid-csökkentési tervét. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) pedig azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2050-re a 2005-ös szintre kell csökkenteni a szektor kibocsátási szintjét.

Szakértők szerint azonban ezek a célok nagyrészt elérhetetlenek. Véleményük szerint a hajtóművek és a géptörzsek hatékonyságjavulása mellett a fenntartható forrásból származó bioüzemanyagok segíthetnének, de a bioüzemanyagok terjedése jóval visszafogottabb annál, mint amit korábban vártak.

Alan Epstein, a Pratt & Whitney alelnöke egy konferencián korábban azt mondta, a javulás nem a technológia fejlődéséből fog származni, a fejlesztők egyelten dolgot tehetnek a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért, átállnak az alacsony szénhidrogén tartalmú, magyarul alternatív üzemanyagokra.

Az ICAO korábban arra is felhívta a figyelmet, hogy 2050-ig a jelenlegi 6-700 megatonnás évi szén-dioxid-kibocsátás 2500 megatonnára emelkedhet a kerozinfogyasztást alapul véve, és ebbe már az alternatív üzemanyagok használatát is beleszámolták. Hozzátette, hogy ez még mindig kisebb mértékű, mint a várható forgalombővülés.