Újabb megrendelés érkezett a közelmúltban újraengedélyezett Boeing 737 MAX-re: a gyártó régi ügyfele, az Alaska Airlines rendelt 38 darabot a -9-es variánsból.
A légitársaság honlapján közölte, hogy sikerült megállapodnia a Boeinggel a korábban leadott megrendelések módosításáról.
Ennek része, hogy az Alaska Airlines kötelező érvényű megrendelést adott le 23 új példányra, és további 15-re opciós jogot is szerzett.
A most aláírt egyezségnek része az a 13 darab 737-9-es is, amelynek lízingeléséről a múlt hónapban adott hírt a társaság. Az Alaska rendelésállománya ezek után 68 példányon áll, illetve további 52-re van opciója. Utóbbiakat 2023 és 2026 között kérheti a társaság az utasforgalom növekedésétől függően.
Az átadások már a jövő évben megindulnak, 2021-ben 13, 2022-ben 30, 2023-ban 13, 2024-ben pedig 12 új keskenytörzsű Boeing csatlakozik az Egyesült Államok hatodik legnagyobb légicégének flottájához.
A Boeingek érkezésével az Alaska kivezeti a Virgin America átvétele miatt meglévő Airbus A320-asait. A két légitársaság összeolvadása előtt előbbi csak Boeingeket üzemeltetett, utóbbival pedig 60 A320-as került a flottába. A mostani közlés szerint az A320-asokat nemcsak drágábban tudja üzemeltetni a társaság a 737-9-esekhez képest, de rövid lejárú lízingszerződésük is nagy terhet ró a pénzügyekre.
A Boeingnek ez a második megrendelése, amióta a 20 hónapnyi vizsgálódás után a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) novemberben feloldotta a típust érintő repülési tilalmat. Elsőként a Ryanairrel állapodott meg a chicagói székhelyű gyártó, az ír ultrafapados 75 darab MAX 8200-ast vásárolt.