Kis kapacitású Embraer E170-eseinek és E175-öseinek leváltására újabb tizennyolc, hosszabb törzsű E195 regionális gépet vesz bérbe a LOT Polish Airlines a brazil Azultól, további tizennégy példányra pedig opciós jogot szerzett.

A brazil légitársaság újonnan lép be a lízingpiacra, legfontosabb ügyfelük pedig a mostanra a világ egyik legnagyobb Embraer E-Jet üzemeltetőjévé avanzsált LOT lehet, amely rohamléptekben bővíti flottáját és fejleszti útvonalhálózatát.

A magyar piacon is jelenlévő lengyel légitársaság 18 E195 bérlésére írt alá szándéknyilatkozatot, további 14 gép bérlésére pedig opciót szerzett – írta meg a Reuters.

Fotó: Ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

A szerződést a brazil, teljes nevén Azul Linhas Aéreas Brasileiras légitársaság is megerősítette közleményében, eszerint az opciók érvényesítésére csak mindkét légitársaság részvényeseinek együttes jóváhagyásával van lehetőség.

A brazilok leszerződtek az amerikai Breeze Aviation (korábban Moxy) start-up légitársasággal is, maximum 28 gépre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindkét szerződésnek viszont nem fognak tudni egyszerre eleget tenni az opciók teljes lehívása esetén, mert csak 53 E195-öst üzemeltetnek. Az Azul saját hálózatából 2022 végén tűnik el teljesen a típus, helyét új generációs változata, az E195-E2 veszi át.

A lízingszerződés egyáltalán nem meglepetés a LOT részéről, az elmúlt időszakban több repülőgépet – az Embraerek mellett Boeing 737-est is – szereztek már be a lízingpiacról, vagy béreltek használtan, részben a globálisan földre parancsolt 737 MAX-ok pótlására, részben további hálózat bővítéshez.

Ennek részeként a közelmúltban összesen hét, korábban az Azul színeiben üzemelő, a Nordic Aviation Capital (NAC) tulajdonában álló, és két, a megszűnt Saratov Airlines által használt E195-össel gyarapodott a lengyel flotta.

A legújabb megállapodás érdekessége, hogy ezúttal nem közvetlenül a lízingcégtől, hanem az Azultól bérli ki a gépeket a LOT. Az elsődleges cél a hat, illetve tíz példányban használt kisebb E170-esek és E175-ösök kivezetése 2023-ig. A most beszerzendő nagyobb változatok jelentette plusz kapacitásokból vélhetően előbb-utóbb a budapesti bázisra is jut majd.

Meg nem erősített értesülések szerint a szélestörzsű, hosszútávú járatokat teljesítő gépparkját is hamarosan fejleszti a lengyel cég három, korábban a Singapore Airlinesnál repült Boeing 777-200-assal. Mint azt korábban megírtuk, ezekkel a hajtóműproblémák miatt kiesett Boeing 787 Dreamlinereket pótolhatják.

A LOT Polish Airlines Embraer ERJ-170 repülőgépe Budapesten még 2014-ben. (Fotó: AIRportal.hu)