Jövő ilyenkor már forgalomban lehet az Airbus A320neo. Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója ugyanis arról számolt be, az új hajtómű opciós A320-as berepülési programja jól halad, és az első gépet várhatóan jövő novemberben át is tudják adni.
Az európai repülőgépgyár vezetőjének közlése szerint a berepülési program máris közel kétszáz óránál tart, azzal az egyelőre egyetlen géppel, amely szeptember 25-én teljesítette szűzrepülését. Brégier arról is beszélt, jól haladnak a tesztek, amelyek arra engednek következtetni, hogy kicsivel kevesebb mint egy év múlva elkezdődhetnek az átadások.
A tanúsító eljárásról, amely a típusengedélyek megszerzéséhez szükséges Brégier annyit mondott, viszonylag csekély a rizikó. Utalva rá, hogy az A320neo alapjai mégiscsak egy jól kiforrott, forgalomban lévő típuson nyugszanak, de természetesen ez esetben is alaposan meg kell dolgozniuk a hatóságok jogosításaiért. Az Airbus egyébként is már a kezdetektől fogva hangsúlyozza, hogy az A320neo esetében is minden vizsga ugyanolyan szigorral és részletességgel fog zajlani, mint az egy teljesen új típus esetében történik.
A kétféle hajtóművel választható A320neo-ból elsőként a Pratt&Whitney-féle PW1100G reduktoros erőforrással szerelt verzió fog forgalomba állni. Az Airbus vezetője az indító ügyfélről most nem beszélt, pedig korábbi közlés alapján tudható, a Qatar Airways lesz az első üzembeállító. A katari légitársaságnak az Airbus november havi összesítője szerint 50 darab A320neo-ra van érvényes rendelése, amelyből 36 darab A320-as és 14 darab A321-es változat.
A háromféle altípusból álló, alapfelszereltségként Sharklet szárnyvéggel ellátott A320neo családra összességében 63 ügyféltől 3362 megrendelés érkezett eddig, amely igen komoly gyártási kapacitást vár el az Airbustól. A már meglévő toulouse-i, hamburgi és tiencsini, valamint a most épülő amerikai (Mobile) szerelő soroknak feladatot adva bőven.
A típus gazdaságosságáról szólva az Airbus ígérete szerint az A320neo 15%-kal lesz üzemanyag takarékosabb a mai A320-ashoz képest, de Brégier kijelentette 2020-ig ezt 20%-ra fogják fejleszteni, míg az A321neo esetében közel 25%-os lesz a fogyasztási előny az elődmodellhez viszonyítva.
Az Airbus összesen 8 darab prototípust épít az A320neo család berepülési programja számára, mivel azon túlmenően, hogy az A319neo és az A321neo is külön-külön tanúsítást kell hogy nyerjen, a másik hajtómű opció, a CFM LEAP-1A-val is végig le kell folytatni az eljárást.