Különleges módon emlékezik a KLM és a Fokker repülőgépgyár 97 éve tartó történetére. A Fokker 70-es repülőgépek kivonása a holland légitársaság egyik legmeghatározóbb időszakának végét jelenti. Amint arról korábban beszámoltunk a légitársaság egyik Fokker 70-es repülőgépének függőleges vezérsíkjára egy hatalmas Anthony Fokker portrét is festett a KLM.
Az első KLM-járat 1920. május 17-én repült át a londoni Croydon repülőtérről Amszterdamba. Nem sokkal az premierút után, a légitársaság beszerezte első saját tulajdonban lévő járműeit is: a H-NABC és a H-NABD lajstromjelet viselő Fokker II-es gépeket. Az újonnan érkezett légijárművek első útja 1920. szeptember 15-én a brit fővárosba vezetett, így nem volt kérdéses a KLM-nél, hogy a Fokker gépek búcsú útja is erre a szakaszra kerül majd.
Idén október 28-án az utolsó Londonból érkező Fokker repülőgép is leszáll az amszterdami repülőtéren, így a légiközlekedés két meghatározó szereplőjének 97 éve tartó története lezárul.
A repülőgépipar szerelmesei ősszel utazhatnak utoljára a KLM hálózatában közlekedő Fokker 70-es járművekkel. A jegyek korlátozott számban még kaphatók a KLM weboldalán.
A végleges menetrend:
- DUS – Düsseldorf KL1862 – Amszterdam, érkezés 19:05*
- NWI- Norwich KL1512 – Amszterdam, érkezés 19:15*
- HAJ – Hannover KL1912 – Amszterdam, érkezés 19:15*
- BRU – Brüsszel KL1732 – Amszterdam, érkezés 19:15*
- LUX – Luxembourg KL1746 – Amszterdam, érkezés 19:35*
- LHR – London KL1070 – Amszterdam, érkezés 20:30*
* Helyi idők
A KLM Cityhopper még 2008-ban kezdte el flottamodernizációs programjának keretein belül modern E-Jet, Embraer 190 és Embraer 175+ repülőgépekkel helyettesíteni a Fokkereket.
Az új légijárműveknek köszönhetően a légitársaság gépei ezentúl magasabb repülési szinten, alacsony költségek mellett repülhetnek.
A széleskörű modernizáció nagyban hozzájárul a KLM Cityhopper energiahatékony és környezetbarát, mégis az utasok maximális elégedettségére fókuszáló üzemeléséhez.