A Lufthansa osztrák leányvállalata, az Austrian Airlines megkezdte Fokker gyártmányú repülőgépeinek kivonását a regionális flottából. Az első példány az OE-LFK lajstromjelű Fokker 70-es már augusztus 1-jén távozott – számolt be cikkében az Austrian Wings.

Az elsőként távozó repülőgépre egy igen költséges hajtómű felújítás vár, melyet már nem lenne gazdaságos az Austrian számlájára végrehajtani, továbbá ez a Fokker egy ideje csak készenléti gépként szolgált, menetrend szerinti forgalomba nem volt betervezve.

A többi repülőgép belső állapotának megóvására több mint 500 millió eurót invesztált a légitársaság, így valamennyi Fokker kabinja felújításra került.

A 2013/2014-es téli menetrendben újabb 2 darab Fokker 70-estől búcsúzik a fuvarozó. Ezeknek a gépeknek a hiányát egyelőre egy optimalizált karbantartási tervvel kívánják megoldani, de egy újabb Airbus A320-as repülőgép beszerzését is fontolóra vette az Austrian, amely megerősítette, hogy a flotta méretének csökkenése ellenére a teljes útvonalhálózatot le fogják tudni fedni, így nem kell járatbeszüntetésektől tartani.

Az egyetlen probléma, amelyet a flotta méretének csökkenése vonz maga után, az a repülőgépeken szolgálatot teljesítő személyzet, melyből úgy néz ki, hogy túlkínálat lesz a gépek eladása után. Ezt önkéntes nyugdíjba vonulással próbálják megoldani, valamint úgy, hogy a flottában szolgálatot teljesítő többi repülőgéptípusra átképzést biztosítanak. Ebben az esetben viszont figyelni kell a jelenlegi Airbus, Boeing és Dash pilóták kapacitásának az egyensúlyára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az OE-LVH lajstromjelű Fokker 100-as Ferihegyen. A Fokkerek rendszeres látogatói a budapesti repülőtérnek az Austrian Bécs-Budapest járatain.(Fotó: Rimóczi Roland – AIRportal.hu)

Az Austrian flottájában jelenleg 23 darab Fokker repülőgép üzemel, melyből 8 darab a rövidebb, 70-es változat, míg a többi 15 darab a nagyobb utaskapacitással rendelkező 100-as verzió.

A típus teljes cseréjével kapcsolatban a Lufthansa erős nyomás alá helyezte az Austrian vezetőségét, és az előzetes utasítások alapján már 2016-ig le kellett volna váltani az összes Fokkert. Erre az utolsó határidő végül is 2018-ra tolódott ki.

A jelenlegi tervek alapján a Bombardier, az Airbus és az Embraer repülőgépgyárak termékei szerepelnek az Austrian listáján, mint potenciális beszállítók. Végső döntés 2014-re várható. Egyes híresztelések alapján a Bombarider CSeries repülőgépe a legesélyesebb, amellyel akár 2015-ben el is kezdhető a flotta modernizálása.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!