A legutóbbi felmérés eredménye szerint jelentősen, 3,71-ről 3,81 pontra javult a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utaselégedettségi mutatója – közölte az AIRportal.hu-val a légikikötő üzemeltetője.
A repülőtereken egységes szempontok alapján végzett utaselégedettségi felmérés (ASQ) eredményei szerin a 37 vizsgált szempontból 32 esetében az utasok visszaigazolták az előző évi fejlesztéseket; az 1-től 5-ig terjedő skálán kiugróan jó értékelést kapott például az utasfelvétel és a biztonsági ellenőrzés folyamata, a terminálok tisztasága, és az általános elégedettség is meghaladja a megelőző évi szintet.
Az általános elégedettség ennek köszönhetően 3,71-ről 3,81 pontra javult az 1-től 5-ig terjedő skálán.
A megkérdezettek elismerően nyilatkoztak az utasbiztonsági ellenőrök udvariasságáról, az ellenőrzés alaposságáról, és a legjobbra értékelt szempontok között szerepel az utasok biztonságérzete is. E három szempont értékelése mind megközelítette vagy elérte a nemzetközi összehasonlításban is jónak számító 4 pontot.
Sokan pozitívan értékelték az utasbiztonsági ellenőrzés előtti sorok csökkenését, és az útlevél-ellenőrzési eljárás és sorban állás rövidülését is.
A korábbinál magasabb pontszámot kapott az utasoktól a repülőtéri üzletek kínálatának ár-érték aránya, a Wi-Fi hálózat elérése, és ugyancsak 4 pont felett értékelték az utasok az átszállási lehetőségeket.
Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója a közleményben azt hangsúlyozta, hogy minden fejlesztéssel az utasok komfortérzetét és kényelmes utazását szeretnék javítani, és a beruházásaiknak már látható eredménye is van.
Az elmúlt két évben a Budapest Airport 45 milliárd forintot fordított repülőtér-fejlesztésre, a következő 4-5 évben pedig további 275 milliárd forintnyi beruházást tervez megvalósítani a repülőtér további bővítésének, fejlesztésének keretében.