Lipcséből Budapestre repülték át javításra a DHL Boeing 757-236(PCF) típusú repülőgépét, amelynek még februárban, a felszállást követően nyílt ki a raktérajtaja.
A G-DHKZ lajstromjelű repülőgép a február 13-i esemény óta a lipcsei repülőtéren parkolt, a Boeing 757-est május 4-én repülték át Budapestre.
A flightradar24.com virtuális radar adatai szerint a Lipcse és Budapest közötti úton a repülőgép mindössze 10 000 láb (kb. 3 050 méter) magasságig emelkedett.
Egy több éve tartó együttműködés részeként az Aeroplexnél végzik a DHL Boeing 757-es és 767-es repülőgépeinek időszakos karbantartását, ezért érkezett most ez a példány is javításra Budapestre, a magyar repülőgép-karbantartó vállalathoz.
G-DHKZ has just transferred from Leipzig to Budapest (given the max altitude of about 10,000 feet, likely unpressurized). The main cargo door on this 757 opened immediately after take off on 13 Feb and the flight returned to LEJ safely. https://t.co/nuo3gqLr53 pic.twitter.com/yIRt3IkOvf
— Flightradar24 (@flightradar24) May 4, 2021
Amint korábban hírt adtunk róla, a repülőgép 2021. február 13-án, szombaton Lipcséből Frankfurtba teljesített volna áruszállító járatot. A Boeing 757-236(PCF) típusú repülőgép fő fedélzetének raktérajtaja nem sokkal a felszállást követően kinyílt a levegőben.
A G-DHKZ lajstromjelű repülőgép személyzete a probléma észlelését követően 5 300 láb magasságban megszakította az emelkedést, és visszafordult Lipcsébe, ahol az indulást követően mindössze 15 perc múlva biztonságosan leszállt.
A repülőgép raktérajtajának belső borítása leszakadt, és bár az első értesülések arról szóltak, hogy a kinyílt ajtón át áru is zuhant ki a gépből, később ezt cáfolták. A Boeing 757F gépben a leszakadó alkatrészek károkat okoztak. Személyi sérülés nem történt. A német hatóság (BFU) vizsgálatot indított, az eseményt követően a repülőgép május 4-én emelkedett először a levegőbe.
Február 13-án rendkívül hideg időjárás volt a lipcsei repülőtéren, egyes értesülések szerint a -15 foknál is alacsonyabb hőmérséklet és a repülőgép rakodása alatt a zárszerkezetnél képződő jég is szerepet játszhatott abban, hogy az ajtó kinyílt a levegőben.