Új cargojárattal indul az év Ferihegyen: a moszkvai székhelyű Volga-Dnepr csoporthoz tartozó, dinamikusan fejlődő AirBridgeCargo Airlines indít 2018. elején járatokat a budapesti légikikötőbe Boeing 747-es repülőgépekkel – értesült lapunk nemzetközi forrásokból.

Az áruszállító légitársaság Boeing 747-8F repülőgépei hetente két alkalommal szállnak majd le Ferihegyen.

Fotó: AIRportal.hu

A RU 296-os járatok keddenként a késő esti, míg a RU 526-os járatok szombatonként a kora hajnali órákban érkeznek meg a belgiumi Liége (LGG) repülőtérről, majd kétórás fordulóidő után repülnek tovább Moszkvába (SVO).

Friss információk szerint a járatindítás az eredeti januári céldátumhoz képest néhány hetet csúszik.

A légitársaság Boeing 747-8F repülőgépei, 76,3 méter hosszúak, szárnyfesztávolságuk 68,5 méter, magasságuk (függőleges vezérsíkjuk teteje) 19,4 méter.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgépek 133 tonna rakomány szállítására képesek, a fő fedélzeten maximálisan 692,7, az alsó csomagterekben 150 köbméter áru fér el konténerekben, és még 14 köbméter ömlesztett rakomány. A repülőgép maximális felszállótömege 447,7 tonna.

A nyitható orr-résznek köszönhetően a 747-8F repülőgépek nagy terjedelmű, vagy különlegesen hosszú rakományok szállítására is képesek.

Az AirBridgeCargo a leggyorsabban növekvő cargo légitársaság a világon

Mint ismert a Volga-Dnepr Group három moszkvai bázisú légitársaságot működtet leányvállalati formában.

Az AirBridgeCargo Airlines 11 darab Boeing 747-8F, négy 747-400ERF és három 747-400F repülőgépet üzemeltet menetrend szerinti cargo forgalomban.

A Volga-Dnepr Airlines 12 darab An-124-es és öt Il-76TD-90VD szállítógépet üzemeltet, a repülőgépekkel világszerte nyújtanak szolgáltatást charter alapon.

Az Atran Airlines (ABC Express) három 737-400F repülőgépet üzemeltet melyekkel a nagy expressz cégek számára nyújtanak szolgáltatásokat, valamint cargo-chartereket is teljesítenek az AirBridgeCargo-val együttműködésben.

A Volga-Dnepr Group továbbá a 2015-ben alakult, brit bázisú CargoLogicAir (CLA) alapítója, mely jelenleg háromgépes flottával rendelkezik, egy 747-8F, egy 747-400ERF, és egy 747-400F repülőgépet üzemeltet menetrend szerinti és charter forgalomban.

A Volga-Dnepr Group a 2015-ös párizsi légiszalonon aláírt 20 darab 747-8F megvásárlásáról aláírt szándéknyilatkozatából eddig hat repülőgépet vett át, azaz
további 14 Boeing 747-8F repülőgép lehívására jogosult.

Ezekből a közeljövőben a cargo piac alakulásától és a leányvállalatok növekedésétől függően évente két-három darabot vehet át az amerikai gyártótól a Cargo Facts előrejelzése szerint – tekintettel az AirBridgeCargo és a CargoLogicAir leányvállalatok erős növekedési ütemére.

Az AirBridgeCargo az egyik leggyorsabb növekedést mutató cargo-légitársaság a világon. A cég 2017. első tíz hónapjában több mint 575 000 tonna árut szállított, mely 15%-os növekedést jelent az elősző év azonos időszakához viszonyítva és az összes kulcsfontosságú piacán növekedést ért el. A cég járatainak load factor mutatója 71%, mely négy százalékponttal javult az előző évhez képest.